Lees verder
Sander Tideman studeerde internationaal economisch recht aan de Universiteit Utrecht en in Londen.
Meer over Sander TidemanTriple Value Leadership
De strategische mindset waarmee je een echt duurzame organisatie bouwt
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789024456796Samenvatting
Een inspirerende leiderschapsreis op weg naar maatschappelijke waardecreatie
Dat bedrijven duurzaam moeten worden, is voor velen al geen punt van discussie meer. Maar hoe maak je de omslag van een winstgedreven naar een waardengedreven organisatie?
Leiderschaps- en organisatie-expert Sander Tideman neemt in dit boek de lezer mee op weg naar een fundamentele omslag naar duurzaam denken en handelen; in de strategie en in de uitvoering.
De eerste stap is aanvaarden dat duurzaamheid geen kostenpost is maar een bron van economische waarde. De laatste, cruciale stap is zelfontwikkeling van de leider. Alleen door zelf een triple-value mindset te ontwikkelen, krijg je het denken in de haarvaten van het bedrijf.
Triple Value Leadership biedt een inspirerende leiderschapsreis met modellen, tools en best practices, waardoor je als leider kunt inschatten waar de persoonlijke krachten en uitdagingen van je team(s) op dit gebied liggen. Zo breng je het nieuwe perspectief in de hearts and minds van de organisatie.
Triple Value Leadership biedt een scherpe blik op hoe organisaties tot nu toe werkten. Het boek helpt je vervolgens om “business as usual” om te zetten in een nieuwe, wetenschappelijk onderbouwde systeembenadering waarvan organisaties, klanten en samenleving gelijkelijk profiteren. - Daniel J. Siegel, MD, New York Times-bestsellerauteur, Clinical Professor, UCLA School of Medicine
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Sander Tideman
Inhoudsopgave
DE OPZET VAN HET BOEK
OVER DE AUTEUR
AANBEVELINGEN
DEEL 1 WAAROM?
Waarom hebben we een nieuwe benadering van waardecreatie nodig?
1. De uitdagingen voor het bedrijfsleven
2. De Driehoek van Groei: het verouderde waardecreatiemodel
3. De paradigmaverschuiving in de wetenschap – naar ‘levende systemen’
DEEL 2 WAT?
Wat is de nieuwe benadering van waardecreatie?
4. Naar een nieuwe visie op waardecreatie – zes verschuivingen in ons denken
5. Het nieuwe organisatieperspectief op waardecreatie
6. Het Triple Value Creatie-meetmodel
DEEL 3 HOE?
Hoe kunnen leiders de duurzame waardecreatie in de praktijk brengen?
7. Leiderschap – hoe je de duurzaamheid-mindset ontwikkelt
8. Het Six Mindset Model
9. Innerlijk leiderschap: hoe overwinnen we de schaduw?
10. Triple Value Leadership: Duurzame systeem-impact door de systeem-mindset
11. Het bouwen van een duurzame organisatie: strategie, topteams en cultuur
SAMENVATTING
EPILOOG
DANKWOORD
CASUSREGISTER
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan