Lees verder
Julie Barlow werd in 1968 geboren in Ancaster, Ontario. Ze is aan de McGill Universiteit gepromoveerd in de politicologie en ze is afgestudeerd in de Engelse literatuurwetenschap aan de Concordia Universiteti.
Meer over de auteursEen klacht: een geschenk uit de hemel
En een effectief strategisch middel!
Gebonden Nederlands 1996 9789025405403Samenvatting
Hoe vat u een klacht op? Als een ergernis? Als iets wat je moet zien te vermijden? Janelle Barlow en Claus Möller stellen dat een klacht een teken is dat uw bedrijf niet aan de wensen van de klant tegemoet komt. Het is een signaal dat geen enkel bedrijf mag negeren. Tegelijkertijd is een klacht een belangrijk middel om erachter te komen hoe u uw producten, diensten en marketing beter kunt afstemmen op de klant. Een klacht is daarom geen irritant verschijnsel, maar een geschenk uit de hemel.
Door klachten als een effectief strategisch middel te zien kunnen ondernemingen hun omzet verhogen en de band met klanten versterken. In 'Een klacht, een geschenk uit de hemel' presenteren de auteurs een helder en praktisch achtstappenplan waarmee elke onderneming 'klantvriendelijk' kan worden. Het boek zit vol voorbeelden uit de praktijk die op inspirerende manier laten zien hoe u voordeel kunt halen uit klachten.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Janelle Barlow
Inhoudsopgave
1. De filosofie klacht-als-geschenk
2. Het grootste koopje in marktonderzoek
3. Wat ontevreden klanten zeggen, doen en willen
4. Waarom de meeste klanten niet klagen
5. Het verband tussen klagende klanten, serviceverlening en voortdurende verbetering
Deel 2 De theorie klacht-als-geschenk in praktijk brengen
6. De geschenkformule
7. Vijf richtlijnen om van terroristen bondgenoten te maken
8. Reageren op schriftelijke klachten
9. Au dat doet zeer!: Omgaan met persoonlijke kritiek
Deel 3 Hoe u uw organisatie klantvriendelijk maakt
10. Meer klachten genereren: gratis telefoonnummers en andere strategieën
11. Een klachtvriendelijk beleid creëren
12. Een klachtvriendelijke cultuur ontwikkelen
13. Een klachtvriendelijke omgeving creëren voor interene klanten
14. Klachtvriendelijke beleid invoeren
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan