Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Een klacht: een geschenk uit de hemel

En een effectief strategisch middel!

Gebonden Nederlands 1996 9789025405403
Voormalig top 100Totaal 21 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Hoe vat u een klacht op? Als een ergernis? Als iets wat je moet zien te vermijden? Janelle Barlow en Claus Möller stellen dat een klacht een teken is dat uw bedrijf niet aan de wensen van de klant tegemoet komt. Het is een signaal dat geen enkel bedrijf mag negeren. Tegelijkertijd is een klacht een belangrijk middel om erachter te komen hoe u uw producten, diensten en marketing beter kunt afstemmen op de klant. Een klacht is daarom geen irritant verschijnsel, maar een geschenk uit de hemel.
Door klachten als een effectief strategisch middel te zien kunnen ondernemingen hun omzet verhogen en de band met klanten versterken. In 'Een klacht, een geschenk uit de hemel' presenteren de auteurs een helder en praktisch achtstappenplan waarmee elke onderneming 'klantvriendelijk' kan worden. Het boek zit vol voorbeelden uit de praktijk die op inspirerende manier laten zien hoe u voordeel kunt halen uit klachten.

Specificaties

ISBN13:9789025405403
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:240
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Een klacht: een geschenk uit de hemel
Peter de Roode | 18 mei 1998
'Een klacht, een geschenk uit de hemel' zal hét handboek worden voor die organisaties die een klantvriendelijke cultuur nastreven. Door de heldere schrijfstijl van Barlow en Möller wordt een uitstekend overzicht geboden op het gebied van klachten.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Janelle Barlow

Julie Barlow werd in 1968 geboren in Ancaster, Ontario. Ze is aan de McGill Universiteit gepromoveerd in de politicologie en ze is afgestudeerd in de Engelse literatuurwetenschap aan de Concordia Universiteti. De afgelopen tien jaar heeft ze geschreven voor Saturday Night Magazine Report on Business Magazine, L'acutalite en andere Canadexe tijdschriften. In 1998 werkte ze als hoofdredacteur bij MaCarriere, een uitgeverij in Montreal waar ze verantwoordelijk was voor de Engelstalige projecten. In 2003 heeft ze samen met Barbara Annis, deskundige op het gebied van d everschillen tussen mannen en vrouwen binnen verschillende culture, Same words, Different Language (Piatkus, Londen) gepubliceerd. Ze heeft gereisd door Europa, Noord-Afrika, Israel, Turkije, de Kaukasus, Mexico, Engeland en Nieuw Zeeland.

Andere boeken door Janelle Barlow

Inhoudsopgave

Deel 1 Klachten: reddingslijn naar de klant

1. De filosofie klacht-als-geschenk
2. Het grootste koopje in marktonderzoek
3. Wat ontevreden klanten zeggen, doen en willen
4. Waarom de meeste klanten niet klagen
5. Het verband tussen klagende klanten, serviceverlening en voortdurende verbetering

Deel 2 De theorie klacht-als-geschenk in praktijk brengen

6. De geschenkformule
7. Vijf richtlijnen om van terroristen bondgenoten te maken
8. Reageren op schriftelijke klachten
9. Au dat doet zeer!: Omgaan met persoonlijke kritiek

Deel 3 Hoe u uw organisatie klantvriendelijk maakt

10. Meer klachten genereren: gratis telefoonnummers en andere strategieën
11. Een klachtvriendelijk beleid creëren
12. Een klachtvriendelijke cultuur ontwikkelen
13. Een klachtvriendelijke omgeving creëren voor interene klanten
14. Klachtvriendelijke beleid invoeren

Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Een klacht: een geschenk uit de hemel