Lees verder
De waarde van Internet
Groeiscenario's voor elektronisch zakendoen
Paperback Nederlands 1999 9789025497453Samenvatting
Informatie over de klant, complete informatie, dat is de succesfactor van direct marketing. Maar hoe verdraagt zich dat met de privacy van dezelfde klant? In dit spanningsveld ontstaat behoefte aan een nieuw fenomeen: de infomediair. Infomediairs bemiddelen tussen klant en verkoper; zij beschermen de klant en bieden hem maximaal voordeel in ruil voor zijn gegevens. Voor de marketeers zijn ze een geschenk uit de hemel: via hen verkrijgen ze een betrouwbare klantgegevens.
In 'Waarde van Internet' beschrijven Hagel en Singer de noodzaak van deze nieuwe ondernemer, die ingeburgerde opvattingen over marketing, merkentrouw en waarde ter discussie stelt. Zij gaan in op de gevolgen ervan voor de economie, de politiek en het sociale leven. Voor marketeers die hun elektronische grenzen willen verkennen, biedt dit boek boeiende perspectieven.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1 - De nieuwe infomediairs
1. Aanbieders opgepast
2. Een agent voor de consument
3. Veelbelovende markten
4. Wie kunnen meedoen?
Deel 2 - Toetredingsstrategieën
5. De eerste fase: een profiel samenstellen
6. De tweede fase: een web spinnen
7. De derde fase: als een spin in het web
8. Het economisch model van de infomediair
Deel 3 - De infomediatie van de markt
9. Bedrijven vallen in natuurlijke onderdelen uiteen
10. Omgekeerde markten
11. De ontketende consument
Bijlage De technologische hulpmiddelen
Literatuur
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan