Lees verder
Larry Downes is a consultant and author of Unleashing the Killer App. He is a columnist for both Forbes and CNET, and writes regularly for other publications including Slate, the Wall Street Journal, The Harvard Business Review and USA Today.
Meer over de auteursKiller App
Digitale strategieën voor een dominante marktpositie
Paperback Nederlands 1998 1e druk 9789025497514Samenvatting
Elke manager droomt van een 'killer app', een dodelijke vondst: een product dat een markt op de kop zet, de regels herschrijft en de concurrentie het nakijken laat. Voorbeelden van zo'n vondst zijn de PC en het eerste tekstverwerkingsprogramma. Hoewel een dodelijke vondst grote rijkdom kan brengen, bergt ze ook grote gevaren in zich. Veel bedrijven zijn eraan te gronde gegaan. Hoe benut je de digitale technologie om zo'n vondst te doen en hoe voorkom je dat het uit de hand loopt? Larry Downes en Chunka Mui zijn van mening dat managers daartoe hun langetermijnstrategieën radicaal moeten veranderen. Beheersing en consistentie moeten plaatsmaken voor chaos en creativiteit. In 'Killer app' bieden de auteurs twaalf basisprincipes waarmee een bedrijf het juiste klimaat schept voor een dodelijke vondst. Gelardeerd meer aansprekende voorbeelden van leidende starters biedt dit boek de instrumenten en de technieken om de killer app, die latent aanwezig is in elke organisatie, te kunnen opwekken en ontwikkelen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Larry Downes
Inhoudsopgave
1 De killer app
2 De nieuwe economie
3 Digitale strategie
Deel 2 Een killer app ontwerpen
4 Het landschap veranderen
5 Nieuwe verbindingen opbouwen
6 Het interieur herdefiniëren
Deel 3 Een killer app ontketenen
7 Digitale strategie in de praktijk
8 Het probleem anders formuleren
9 Het nieuwe bedrijfsmodel
10 Op naar de nieuwe territoria
Adressen op het World Wide Web
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan