Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 68% korting
,

Killer App

Digitale strategieën voor een dominante marktpositie

Paperback Nederlands 1998 1e druk 9789025497514
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 68% korting

Samenvatting

Elke manager droomt van een 'killer app', een dodelijke vondst: een product dat een markt op de kop zet, de regels herschrijft en de concurrentie het nakijken laat. Voorbeelden van zo'n vondst zijn de PC en het eerste tekstverwerkingsprogramma. Hoewel een dodelijke vondst grote rijkdom kan brengen, bergt ze ook grote gevaren in zich. Veel bedrijven zijn eraan te gronde gegaan. Hoe benut je de digitale technologie om zo'n vondst te doen en hoe voorkom je dat het uit de hand loopt? Larry Downes en Chunka Mui zijn van mening dat managers daartoe hun langetermijnstrategieën radicaal moeten veranderen. Beheersing en consistentie moeten plaatsmaken voor chaos en creativiteit. In 'Killer app' bieden de auteurs twaalf basisprincipes waarmee een bedrijf het juiste klimaat schept voor een dodelijke vondst. Gelardeerd meer aansprekende voorbeelden van leidende starters biedt dit boek de instrumenten en de technieken om de killer app, die latent aanwezig is in elke organisatie, te kunnen opwekken en ontwikkelen.

Specificaties

ISBN13:9789025497514
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Killer App
John Caspers | 10 mei 1999
Het is de droom van elke beginnende onderneming: maak een product dat de wereld verandert, of ten minste de markt zodanig op zijn kop zet dat een groot marktaandeel in het verschiet ligt. In de online-wereld zijn Yahoo en Amazon.com inmiddels overbekende voorbeelden.
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Desastreuze innovaties
Jeroen Ansink 12 februari 2014 The Innovator’s Dilemma van Clayton Christensen geldt sinds het verschijnen in 1997 als de gouden standaard voor het vernieuwingsbeleid van gevestigde bedrijven. In het boek waarschuwt de Harvard-hoogleraar voor ‘disruptieve innoveerders’: copycats met producten die weliswaar van mindere kwaliteit zijn dan het origineel, maar stukken goedkoper en daarmee bereikbaar voor de massa.
nieuws
Roddelen onder tafel
Bertrand Weegenaar 5 april 2013 Whatsapp is misschien wel de killer-app van de smartphone. Een hele generatie van 8 tot 18 jarigen typt zich suf in Whatsapp gesprekken. (Het cohort volwassenen begint langzaam volwassen te worden.) ‘Texten’ (sms’en) heeft zich via ‘pingen’ tot ‘appen’ ontwikkeld.

Over Larry Downes

Larry Downes is a consultant and author of Unleashing the Killer App. He is a columnist for both Forbes and CNET, and writes regularly for other publications including Slate, the Wall Street Journal, The Harvard Business Review and USA Today.

Andere boeken door Larry Downes

Inhoudsopgave

Deel 1 Digitale strategie
1 De killer app
2 De nieuwe economie
3 Digitale strategie

Deel 2 Een killer app ontwerpen
4 Het landschap veranderen
5 Nieuwe verbindingen opbouwen
6 Het interieur herdefiniëren

Deel 3 Een killer app ontketenen
7 Digitale strategie in de praktijk
8 Het probleem anders formuleren
9 Het nieuwe bedrijfsmodel
10 Op naar de nieuwe territoria

Adressen op het World Wide Web

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Killer App