Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantgestuurde teams

Ontwerp, besturing en ontwikkeling

Paperback Nederlands 1999 9789025498412
EvergreenTotaal 383 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Versterking van klantgerichtheid en innovatievermogen zijn essentieel wil een onderneming in deze onzekere tijd kunnen overleven. Veel managers zien dit wel in, maar de praktijk blijkt weerbarstig. Arend Ardon wijt dit aan een te beperkte aanpak. Zo zegt men in veel ondernemingen weliswaar dat de klant belangrijk is, maar beslist de baas uiteindelijk wat er gaat gebeuren. Zo wordt het werkelijke verantwoordelijkheidsgevoel voor de klant ondermijnd.
In 'Klantgestuurde teams' vindt u een integrale aanpak waarmee u de klant daadwerkelijk invloed geeft. Kern daarvan vormen de klantgestuurde teams: teams met eigen verantwoordelijkheid voor hun klanten; teams die door hun intensieve klantencontact continu kunnen inspelen op gewenste verbeteringen. Ardon beschrijft de verstrekkende gevolgen van zulke teams voor organisatie-ontwerp, besturing van de organisatie en ontwikkeling van de medewerkers, en gaat in op de mogelijkheden van communicatie- en informatietechnologie. De vele aansprekende voorbeelden laten zien hoe u de adviezen kunt toepassen in uw eigen organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789025498412
Trefwoorden:teams, klantgerichtheid
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:213
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Klantgestuurde teams
Peter de Roode | 9 augustus 1999
Wie aan teams denkt, krijgt onwillekeurig een associatie met Belbin en zijn rolopvattingen. Het was voor mij een verademing dat Arend Ardon in 'Klantgestuurde teams' het werk van Belbin in het geheel niet besprak.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Arend Ardon

Arend Ardon (1967) is sociaal psycholoog en bedrijfskundige en eigenaar van The Change Studio, een bureau dat inspirerende trajecten begeleidt op het gebied van leiderschap en vernieuwing. Ook treedt hij op als spreker en is hij als kerndocent aan diverse business schools verbonden. Hij doceert aan diverse business schools, onder meer als kerndocent aan de School of Business and Economics van de Maastricht University. Zijn onderzoek, waarop hij in 2009 promoveerde aan de VU in Amsterdam, kreeg veel aandacht in de media (landelijke dagbladen, managementbladen, radio en tv). Arend Ardon schreef eerder de bestsellers Doorbreek de cirkel! en Ontketen vernieuwing!.

Andere boeken door Arend Ardon

Inhoudsopgave

Inleiding
Plaatsbepaling

1. De plaats van de klant

Deel 1 - Ontwerp

2. ontwerp van klantgestuurde teams
3. Ondernemerschap binnen grenzen

Deel 2 - Besturing

4. Wat mensen beweegt
5. Organiseren van klantsturing
6. Klantgestuurd innoveren
7. Rol van het management
8. Virtuele klantgestuurde teams

Deel 3 - Ontwikkeling

9. Klantgestuurd ontwikkelen van medewerkers
10. Klantgestuurd ontwikkelen van teams
11. Naar de klantgestuurde organisatie

Literatuur
Register
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klantgestuurde teams