Lees verder
Arend Ardon (1967) is sociaal psycholoog en bedrijfskundige en eigenaar van The Change Studio, een bureau dat inspirerende trajecten begeleidt op het gebied van leiderschap en vernieuwing. Ook treedt hij op als spreker en is hij als kerndocent aan diverse business schools verbonden.
Meer over Arend ArdonKlantgestuurde teams
Ontwerp, besturing en ontwikkeling
Paperback Nederlands 1999 9789025498412 1e drukSamenvatting
Versterking van klantgerichtheid en innovatievermogen zijn essentieel wil een onderneming in deze onzekere tijd kunnen overleven. Veel managers zien dit wel in, maar de praktijk blijkt weerbarstig. Arend Ardon wijt dit aan een te beperkte aanpak. Zo zegt men in veel ondernemingen weliswaar dat de klant belangrijk is, maar beslist de baas uiteindelijk wat er gaat gebeuren. Zo wordt het werkelijke verantwoordelijkheidsgevoel voor de klant ondermijnd.
In 'Klantgestuurde teams' vindt u een integrale aanpak waarmee u de klant daadwerkelijk invloed geeft. Kern daarvan vormen de klantgestuurde teams: teams met eigen verantwoordelijkheid voor hun klanten; teams die door hun intensieve klantencontact continu kunnen inspelen op gewenste verbeteringen. Ardon beschrijft de verstrekkende gevolgen van zulke teams voor organisatie-ontwerp, besturing van de organisatie en ontwikkeling van de medewerkers, en gaat in op de mogelijkheden van communicatie- en informatietechnologie. De vele aansprekende voorbeelden laten zien hoe u de adviezen kunt toepassen in uw eigen organisatie.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Arend Ardon
Inhoudsopgave
Plaatsbepaling
1. De plaats van de klant
Deel 1 - Ontwerp
2. ontwerp van klantgestuurde teams
3. Ondernemerschap binnen grenzen
Deel 2 - Besturing
4. Wat mensen beweegt
5. Organiseren van klantsturing
6. Klantgestuurd innoveren
7. Rol van het management
8. Virtuele klantgestuurde teams
Deel 3 - Ontwikkeling
9. Klantgestuurd ontwikkelen van medewerkers
10. Klantgestuurd ontwikkelen van teams
11. Naar de klantgestuurde organisatie
Literatuur
Register
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan