Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klanttevredenheid de succesfactor voor elke organisatie

Ingenaaid Nederlands 1994 9789026720284
Voormalig top 100Totaal 81 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het aanbod van producten en diensten is tegenwoordig zo divers dat afnemers het zich kunnen veroorloven behoorlijk kritisch te zijn. Steeds meer organisaties proberen dan ook zo veel mogelijk rekening te houden met de wensen en verlangens van de klant, om zich aldus in positieve zin te onderscheiden van de concurrent. Hiervoor zal echter eerst een gedegen onderzoek naar de wensen en de tevredenheid van de klant moeten worden gedaan. Om er zoveel mogelijk profijt van te hebben, dienen de resultaten van dit onderzoek op de juiste manier te worden geanalyseerd en geïnterpreteerd. Vervolgens dienen gerichte verbetermaatregelen te worden genomen. Hoe dit het beste kan worden aangepakt, is bij weinigen bekend. De aanwezige kennis op dit gebied is in elk geval niet op papier gezet. Om deze lacune te vullen is dit boek geschreven.

Specificaties

ISBN13:9789026720284
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:214
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jean-Pierre Thomassen

dr Jean-Pierre Thomassen studeerde aan de Hogere Hotelschool Den Haag en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hierna is hij snel het organisatie-adviesvak ingegaan. Sinds 1993 ondersteunt hij als gespecialiseerd  organisatieadviseur directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. In deze periode is hij werkzaam geweest voor bedrijven, publieke organisaties en zorginstellingen. Hij is founding member van het Service Excellence Institute en (co)auteur van 17 klantgerelateerde boeken zoals 'Waardering door klanten', 'De Customer Delight Strategie', 'Service Excellence', 'Excelleren in Service' en 'Handboek strategische B2B marketing' (2022). In 2017 is hij aan de Rijksuniversiteit Groningen gepromoveerd op het thema 'servicegaranties'. Sinds dat jaar is hij als part-time B2B-marketing docent verbonden aan deze universiteit.

Andere boeken door Jean-Pierre Thomassen

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 - Algemeen

1. Het belang van tevreden klanten
2. Het stappenplan

Deel 2 - Het onderzoeken van de tevredenheid van uw klanten

3. De oriëntatie
4. Het vooronderzoek
5. Het ontwikkelen van een vragenlijst
6. De uitvoering van de enquête
7. Interne meetpunten

Deel 3 - Het vergroten van de tevredenheid van uw klanten

8. Het nemen van verbetermaatregelen
9. Het sturen van de organisatie

Bijlagen
Trefwoordenregiste

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klanttevredenheid de succesfactor voor elke organisatie