dr Jean-Pierre Thomassen ondersteunt sinds 1993 directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. Hij heeft sinds zijn eerste boek over klanttevredenheid in 1997, inmiddels 17 boeken geschreven over klantgerelateerde themas. Daarnaast is hij werkzaam als B2B-marketing docent voor de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over Jean-Pierre ThomassenKlanttevredenheid de succesfactor voor elke organisatie
Ingenaaid Nederlands 1994 9789026720284Samenvatting
Het aanbod van producten en diensten is tegenwoordig zo divers dat afnemers het zich kunnen veroorloven behoorlijk kritisch te zijn. Steeds meer organisaties proberen dan ook zo veel mogelijk rekening te houden met de wensen en verlangens van de klant, om zich aldus in positieve zin te onderscheiden van de concurrent. Hiervoor zal echter eerst een gedegen onderzoek naar de wensen en de tevredenheid van de klant moeten worden gedaan. Om er zoveel mogelijk profijt van te hebben, dienen de resultaten van dit onderzoek op de juiste manier te worden geanalyseerd en geïnterpreteerd. Vervolgens dienen gerichte verbetermaatregelen te worden genomen. Hoe dit het beste kan worden aangepakt, is bij weinigen bekend. De aanwezige kennis op dit gebied is in elk geval niet op papier gezet. Om deze lacune te vullen is dit boek geschreven.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1 - Algemeen
1. Het belang van tevreden klanten
2. Het stappenplan
Deel 2 - Het onderzoeken van de tevredenheid van uw klanten
3. De oriëntatie
4. Het vooronderzoek
5. Het ontwikkelen van een vragenlijst
6. De uitvoering van de enquête
7. Interne meetpunten
Deel 3 - Het vergroten van de tevredenheid van uw klanten
8. Het nemen van verbetermaatregelen
9. Het sturen van de organisatie
Bijlagen
Trefwoordenregiste
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan