Lees verder
Drs. Mirjam Windrich studeerde Nederlandse taal en letterkunde en filosofie aan de Universiteit van Amsterdam. Na gewerkt te hebben in de boekhandel en uitgeverij en aan de universiteit, richtte zij haar eigen coachings- en therapiepraktijk op. Ze is pionier op het gebied van online coaching een verzorgt daarover workshops en opleidingen.
Meer over Mirjam WindrichHet succes van online coaching
Waarom het zo goed werkt
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789000309580Samenvatting
Steeds meer mensen kiezen voor hulpverlening via internet. Een vorm daarvan is coaching via e-mail. Deze methode blijkt inmiddels zeer succesvol. Wat zorgt ervoor, anders dan bij persoonlijk contact, dat er vaak zo snel en aantoonbaar een positief effect optreedt? Achter de computer is de concentratie op de materie hoog en de kans op afleiding klein. De cliënt leest, observeert en onderzoekt zijn eigen gedachten en gevoelens mindful: in alle rust, op de momenten dat het hem of haar uitkomt. Dat sterkt het bewustzijn, geeft kracht en zelfvertrouwen.
In 'Het succes van online coaching' laat Mirjam Windrich vanuit verschillende perspectieven de voordelen van online coaching zien: voor de cliënt, de werkgever en de coach. Aan de hand van talloze voorbeelden en ontwikkelingen op het gebied van mentale training en psychotherapie legt zij uit waarom online coaching zo goed werkt.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Mirjam Windrich
Inhoudsopgave
1. De sofa en het scherm
2. Je bent client en ja gaat online
3. Je bent werkgever en je kiest voor online coaching
4. Je bent online coach
5. Over meditatie
6. Een nieuwe methode
7. Enkele casussen uit de praktijk
8. Wanneer online coaching niet de oplossing is
Tot slot
Literatuur
Literatuur
Competentiemodel
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan