Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Marketingmanagement - De essentie (3e druk 2007)

Derde editie

Paperback Nederlands 2007 9789043013345
Voormalig top 100Totaal 35 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

In 2006 is 'Marketingmanagement' van Philip Kotler door Nederlandse marketingmanagers uitgeroepen tot het belangrijkste boek over marketingmanagement van de afgelopen 40 jaar. 'Marketingmanagement - De essentie' geeft een duidelijk overzicht van het hedendaagse marketingmanagement, gebaseerd op het toonaangevende boek 'Marketing Management' van Philip Kotler. Wat 'Principes van marketing' is voor studenten is 'Marketingmanagement - De essentie' voor de manager: hét inleidende marketingboek.

'Marketingmanagement - de essentie' geeft een duidelijk overzicht van het hedendaagse marketingmanagement. Deze volledig bewerkte, Nederlandstalige editie van 'A Framework for Marketing Management' van Philip Kotler en Kevin Lane Keller bevat naast alle sterke inhoudelijke punten van de Engelstalige versie vele Belgische en Nederlandse cases en voorbeelden die het geheel uitermate relevant maken voor de marketeer in België en Nederland.

Elk hoofdstuk opent met een speciaal voor deze editie geschreven casestudy. Hierin wordt beschreven hoe marketingmanagers de besproken kernconcepten in hun eigen bedrijf hebben toegepast. Dit leidt tot een interessante, verdiepende reis in het marketinglandschap waarin de relaties tussen theorie en praktijk worden verkend bij bedrijven en merken als TomTom, ING, InBev en Barco.

Deze bewerking is voor studenten en managers die een volledige introductie willen in de essentie van modern marketingmanagement. Dit leesbare, heldere en complete boek is een samenwerking tussen wetenschappers (Kotler, Keller, Robben en Geuens) en bedrijfsadviseurs van Berenschot (Ponfoort, Boom, Laar, Peters en Tamminga).

Dit boek is onmisbaar voor iedereen die op zoek is naar een uitleg van de marketingmanagementtheorie op basis van hoe het er in het moderne Nederlandse en Belgische bedrijfsleven aan toe gaat.

Specificaties

ISBN13:9789043013345
Trefwoorden:marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:525
Druk:3
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

Marketingmanagement - De essentie (3e druk 2007)
Jolanda Thelosen | 9 juli 2009
Kotler, Keller en de Nederlandse bewerkers hebben een kwalitatief hoogwaardig naslagwerk over marketing geschreven. Door de grote hoeveelheid theorie wordt het boek echter minder toegankelijk. In 'Marketing management, de essentie' wordt de theorie over marketing van producten tot op detailniveau beschreven. Dienstenmarketing en B2B krijgen aanmerkelijk minder aandacht.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
4 stemmen
3
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Over Kevin Lane Keller

Kevin Lane Keller is hoogleraar Marketing aan de Tuck School of Business van het Dartmouth College. Hij heeft gestudeerd aan de universiteiten van Cornell, Carnegie-Mellon en Duke. Aan het Dartmouth college geeft hij les over marketingmanagement en strategisch merkenmanagement en geeft hij lezingen over dat onderwerp. Professor Keller is expert op het gebied van marketingstrategie en planning. Hij is vooral geïnteresseerd in theorieën en concepten die betrekking hebben op consumentengedrag en hoe marketingstrategieën kunnen worden verbeterd aan de hand van deze kennis. Momenteel verricht hij diverse onderzoeken naar strategieën om merkmeerwaarde op te bouwen, te meten en te beheren. Naast 'Strategisch merkenmanagement' is hij, vanaf de twaalfde editie, samen met Philip Kotler ook coauteur van de bestseller 'Marketingmanagement'.

Andere boeken door Kevin Lane Keller

Over Henry Robben

Prof. dr. Henry Robben (1960) is geboren in Winnipeg (Canada) en groeide op in het zuiden van Nederland. Sinds 1997 is hij hoogleraar marketing aan de Nyenrode Business Universiteit. Als gasthoogleraar vertoeft hij regelmatig aan universiteiten in binnen- en buitenland. Hij treedt regelmatig op als keynotespreker en als adviseur bij bedrijven. Zijn interesses betreffen strategische marketing, innovatiemanagement en strategische-besluitvormingsprocessen. Publicaties verschenen onder andere in het Journal of Product Innovation Management, het International Journal of Research in Marketing en R&D Management. Daarnaast is hij coauteur van diverse managementboeken. In zijn vrije tijd leest hij alles wat voor zijn neus komt, speelt hij games, fietst hij graag en geniet hij van het edele voetbalspel, onder andere van Oranje. Beginnend maar enthousiast liefhebber van de goede dingen in het leven, eerder omnivoor dan connaisseur. In staat te inspireren en te bouwen, reist voor zijn plezier. Benader hem via www.henryrobben.com en volg hem via @henryrobben.

Andere boeken door Henry Robben

Inhoudsopgave

Voorwoord bij de derde editie

1 Marketing in de 21ste eeuw
2 Het ontwikkelen en implementeren van marketingstrategieën en -plannen
3 Markten, de marktvraag en de marketingomgeving
4 Klantwaarde, klanttevredenheid en klantbehoud
5 Het analyseren van consumentenmarkten
6 Het analyseren van businessmarkten
7 Marktsegmentatie en doelgroepen
8 Merkwaarde creëren
9 Positionering en omgaan met de concurrentie
10 De productstrategie en marketing in de levenscyclus
11 Marketing van diensten
12 Prijsbeleid
13 Waardenetwerken en marketingkanalen
14 Detailhandel, groothandel en logistiek management
15 Geïntegreerde marketing communicatie
16 Het management van massacommunicatie
17 Persoonlijke verkoop en salesmanagement
18 Managing marketing

Woordenlijst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingmanagement - De essentie (3e druk 2007)