Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Innovatiemanagement, 4e editie met MyLab NL toegangscode

Paperback Nederlands 2019 9789043036382
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1379Hoogste positie: 105
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Innovatie is hot. In mediadiscussies wordt regelmatig de noodzaak van innoveren benadrukt. Tegelijkertijd klinkt vaak de verzuchting dat 'het' niet goed gaat met innoveren. Bedrijven en overheden innoveren te weinig en er gaat te vaak wat mis. Kortom, we moeten meer en beter innoveren!

Innovatiemanagement maakt duidelijk dat innoveren niet altijd eenvoudig is, maar wel voor elke organisatie noodzakelijk én mogelijk is. Dit boek beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe je vervolgens tot succesvolle resultaten komt. De focus ligt daarbij ten eerste op het innovatieproces. Ten tweede wordt de aandacht gericht op de kwaliteit van het innovatieve klimaat in een organisatie.

In dit boek is de theorie gebaseerd op de nieuwste inzichten in de wetenschappelijke en vakliteratuur. De methoden en modellen worden geïllustreerd met praktische voorbeelden uit de Nederlandse en Europese context: bij grote en kleine bedrijven, in consumenten- en zakelijke markten, uit de dienstverlening en industrie, en op het gebied van zowel producten, markten als processen.

Nieuw in deze editie
Elk hoofdstuk van het boek is geactualiseerd, waarbij nu ook onderwerpen als minimum viable products, de circulaire economie en de Job to be done-methode zijn geïntegreerd. Daarnaast zijn er vanuit verschillende markten (B2B, diensten, small business en diverse sectoren: van zorg tot bouw) veel nieuwe praktijkgerichte voorbeelden in het boek opgenomen.

Om deze theorie toegankelijk te maken voor studenten zijn er nieuwe cases en aansprekende voorbeelden toegevoegd. Daarnaast kan de student op MyLab zijn kennis testen door de extra opdrachten, begrippentrainer en toetsen. Docenten kunnen hier extra toetsvragen met antwoorden en inhoudelijke powerpoints vinden.

Doelgroep
Studenten in het hogere economische en technische onderwijs en studenten in opleidingen op het gebied van gezondheidszorg.

Specificaties

ISBN13:9789043036382
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:305
Druk:4
Verschijningsdatum:17-6-2019
ISSN:

Expertrecensies (2)

Innovatie
Géza Laqueur | 3 december 2009
Innoveren is tegenwoordig een soort toverwoord geworden. Een panacee voor alle kwalen waarmee de moderne maatschappij geconfronteerd wordt. Zelfs in deze tijd van economische crisis zijn de meeste politici, wetenschappers, ondernemers en journalisten het over één ding eens: innoveren is noodzakelijk. Tussen alle managementboeken die verschijnen over dit onderwerp, biedt Eelko Huizingh met 'Innovatie' een uitstekend naslagwerk.
Lees verder
Innovatiemanagement
Géza Laqueur | 3 december 2009
Innoveren is tegenwoordig een soort toverwoord geworden. Een panacee voor alle kwalen waarmee de moderne maatschappij geconfronteerd wordt. Zelfs in deze tijd van economische crisis zijn de meeste politici, wetenschappers, ondernemers en journalisten het over één ding eens: innoveren is noodzakelijk. Tussen alle managementboeken die verschijnen over dit onderwerp, biedt Eelko Huizingh met 'Innovatie' een uitstekend naslagwerk.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
4 stemmen
2
0
0
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Eelko Huizingh

Eelko Huizingh is universitair hoofddocent Innovatiemanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij geeft les en doet onderzoek naar innovaties, waarover hij regelmatig publiceert in binnen- en buitenlandse vaktijdschriften.

Andere boeken door Eelko Huizingh

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankwoord

Deel I: De basis van innoveren
1 Wat is innoveren?
2 Innoveren: van geluk naar opzet
3 Wat kun je innoveren?
4 Innovaties in soorten en maten

Deel II: De ingrediënten van innoveren
5 De rol van strategie
6 De rol van klanten
7 De rol van technologie

Deel III: De ingrediënten van vernieuwen
8 De rol van leren
9 De rol van creativiteit
10 Naar een creatieve organisatie

Deel IV: Het uitvoeren van innovatieprojecten
11 Innovatietrajecten managen
12 Succesvolle marktintroductie
13 Organisatorische innovaties uitvoeren
14 Innoveren organiseren
15 Innoveren is leven met paradoxen

Begrippenlijst
Noten
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Innovatiemanagement, 4e editie met MyLab NL toegangscode