Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Principes van marketing

Inclusief Pearson MyLab

Paperback Nederlands 2021 9789043038065
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Het doel van elke marketeer is om klanten meerwaarde te bieden. Met deze 8e editie van Principes van marketing bieden we jou meerwaarde door je op een brede maar ook praktische en plezierige manier kennis te laten maken met de fascinerende wereld van moderne marketing.

Het boek is overzichtelijk opgedeeld in de vier stappen van het marketingplanningsproces: analyse, strategie, tactiek en implementatie/evaluatie. Deze marketingprincipes vormen de basis van een marketingplan, dat vervolgens de blauwdruk vormt voor het te volgen marketingbeleid. De indeling van dit boek sluit dus goed aan bij de manier waarop marketing daadwerkelijk in de praktijk wordt toegepast.

In deze editie zijn nieuwe, actuele cases en voorbeelden toegevoegd van Nederlandse en Vlaamse bedrijven, zowel op het gebied van marketing tussen bedrijf en consument als tussen bedrijven onderling. Het boek is volledig geactualiseerd, met meer aandacht voor online marketing en sociale media. Uiteraard is er ook oog geweest voor de implicaties van de COVID-19-pandemie. Daarnaast wordt de geïntegreerde marketingstrategie uitgebreid behandeld en is er meer aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ten slotte komt de customer journey (klantreis) in deze editie uitvoerig aan bod.

Principes van marketing is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar voor elke studie waarin marketing aan bod komt. Het is een standaardwerk voor marketingstudenten én -professionals.

Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor MyLab: een online leeromgeving met ondersteunend studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten. Je vindt hier onder andere:
• Het volledige boek in digitale vorm (eText)
• Een begrippentrainer
• Meerkeuzevragen met feedback
• Cases
• Discussievragen
• Verdiepend materiaal
• Animaties
• Alle figuren en tabellen uit het boek

Specificaties

ISBN13:9789043038065
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:651
Druk:8
Verschijningsdatum:1-3-2021
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Over Gary Armstrong

Gary Armstrong is emeritus hoogleraar aan de Kenan-Flagler Business School, University of North Carolina.

Andere boeken door Gary Armstrong

Over Lloyd Harris

Lloyd C. Harris is hoogleraar Marketing aan de Birmingham Business School, University of Birmingham.

Andere boeken door Lloyd Harris

Over Nigel Piercy

Nigel Piercy is emeritus decaan en hoogleraar Marketing en Strategie aan de Warwick Business School, University of Warwick.

Andere boeken door Nigel Piercy

Inhoudsopgave

Inleiding: het marketingproces

Deel I Analyse
1 Het marketingproces
2 De marketingomgeving
3 Marktonderzoek
4 Consumentengedrag
5 Business-to-businessmarketing
6 Van analyse naar marketingstrategie

Deel II Strategie
7 Marktgerichte marketingstrategie
8 Klantgerichte marketingstrategie

Deel III Tactiek
9 Product-, dienst- en merkbeleid
10 Productontwikkeling en levenscyclusbeleid
11 Prijsbeleid
12 Distributiebeleid
13 Detailhandel en groothandel
14 Geïntegreerde marketingcommunicatie
15 Betaalde media
16 Eigen en verdiende media

Deel IV Implementatie en evaluatie
17 Implementatie en evaluatie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Principes van marketing