Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Brand Design - met MyLab

Het standaardwerk voor het bouwen van merken

Gebonden Nederlands 2022 9789043039598
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1590Hoogste positie: 88
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Met 20 mini-cases van Register Marketeers

Sinds de introductie van dit boek in 2002 is Brand Design, geschreven door brandinggoeroe en Register Marketeer Ruud Boer, een begrip geworden in veel directiekamers en opleidingen. Het bouwen en onderhouden van sterke merken kan niet zonder een relevante mentale merkidentiteit, onderscheidende visuele merkidentiteit en geloofwaardige merkuitingen.

Aan de hand van het centrale Brand Design-model wordt de student meegenomen van merkstrategie tot merkactivatie. Door de aansprekende casuïstiek, vele voorbeelden en de heldere schrijfstijl is dit het meest toegankelijke en praktische boek voor studenten en professionals. Bovendien staan op MyLab handige briefingschecklists en bij elk hoofdstuk extra voorbeelden, cases en meerkeuzevragen.

Nieuw in deze editie
- Van deze nieuwe editie is ook een Engelstalige versie beschikbaar. Voor meer informatie, klik hier.
- Twintig (internationale) minicases en één maxicase uit het bedrijfsleven. Al deze cases zijn geschreven door Register Marketeers.
- Het centrale Brand Design-model is aangepast.
- Meer aandacht voor digital branding.
- Meer informatie over onderzoek en Brand Besign voor het mkb en start-ups.
- Volledig geactualiseerd.

Het boek Brand Design is geschreven voor iedereen die direct of indirect verantwoordelijk is voor merken, of daarvoor wordt opgeleid. Steeds meer hogescholen en universiteiten in Nederland en België realiseren zich dat Brand Design een belangrijk onderdeel vormt van de opleiding en gebruiken daarvoor dit boek. Met de bondige theorie, nuttige modellen (zoals de Merk-Wijzer en het Customer Brand Journey-model) en een rijkdom aan actuele voorbeelden is dit boek breed toepasbaar.

Specificaties

ISBN13:9789043039598
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:415
Druk:7
Verschijningsdatum:3-3-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (3)

Brand Design - ‘Must read’
Ment Kuiper | 17 augustus 2022
Wat is een merk? Een vraag waar je mogelijk niet meteen een antwoord op hebt. Het boek Brand Design van Ruud Boer begint er ook mee. Hij somt het helder en overzichtelijk op, laat vervolgens een aantal definities zien en neemt ons dan mee in het hele speelveld van marketing. Van de verschillende soorten merken tot en met de ontwikkelingen in het marketingvak.
Lees verder
Brand Design
Jeanine Dijkhuis | 19 juni 2015
Het ontwikkelen van een visie voor een merk ligt erg dicht bij de ontwikkeling van een bedrijfsfilosofie. Een goede merkvisie bestaat uit een toekomstvisie van de markt en de positie van jouw merk in die toekomst ten opzichte van je concurrenten. Het bouwen van een merk is dus een doorlopend, zorgvuldig proces.
Lees verder
Brand Design
Sjors van Leeuwen | 16 juni 2015
Merken nemen in ons leven een steeds belangrijkere plaats in. Niet alleen fungeren ze als herkenbaar en betrouwbaar kwaliteitsbaken bij de aanschaf van producten en diensten. Ook ontlenen we steeds vaker onze identiteit aan populaire merken en zogeheten ‘love brands’. Voor aandeelhouders zijn merken ook van belang, want een sterk merk vertegenwoordigt vaak een aanzienlijke marktwaarde.
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
14 stemmen
4
8
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - 5e herziene editie van Brand Design
Ruud Boer 1 mei 2015 Sinds de introductie van het boek in 2002 is Brand Design van Ruud Boer een begrip geworden in directiekamers en marketingopleidingen. Nu, 13 jaar later, is het boek toe aan alweer de 5e herziene editie. Waarom is dat nodig? Wat is er in die tijd veranderd? Ruud Boer neemt ons in vogelvlucht mee in de ontwikkeling van het vakgebied Brand Design.

Over Ruud Boer

Ruud Boer is Register Marketeer (RM) en was als marketeer verantwoordelijk voor de mooie merken zoals Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga. Sinds 1998 is hij directeur en partner van de Bataafsche Teeken Maatschappij (BTM). Met dit Rotterdamse bureau voor Brand Design helpt hij b2b- en b2c-merken om te groeien vanuit merkstrategie en vormgeving. Hij is bestuurslid van de NIMA Brand Design Community, geeft les bij de Beeckestijn Business School, verzorgt de workshops en geeft lezingen in binnen- en buitenland.

Andere boeken door Ruud Boer

Inhoudsopgave

INLEIDING
1 HET MERK
1.1 Historie van het merk
1.2 Definities van het merk
1.3 Soorten merken
1.4 Functies van het merk
1.5 Begrippen rond het merk
1.5.1 Merkpersoonlijkheid en merkidentiteit
1.5.2 Merkpositionering, merkidentiteit en merkimago
1.5.3 Beeldmerk versus merkbeeld
1.5.4 Merkassociaties versus merkwaarden versus merk(meer)waarde
1.5.5 Merksaillantie
1.6 Ontwikkelingen in marketing
1.6.1 Purpose Marketing
1.6.2 Omnichannel marketing
1.6.3 Online marketing
1.6.4 Employer Marketing & Employee Marketing
1.6.5 Neuromarketing
1.6.6 Big Data Marketing
1.6.7 Business Model Canvas

2 MERKSTRATEGIE
2.1 Corporate Brands, Product Brands en Concept Brands
2.2 Merkarchitectuur en merkhiërarchie
2.3 Merkpositionering
2.4 Merkdoelgroepen
2.5 Merkbasis: het Brand Basics-Model
2.6 Merkontwikkelingsstrategieën
2.6.1 Merkactivatie
2.6.2 Merkrestyling
2.6.3 Merkherpositionering
2.6.4 Merkstretching
2.6.5 Merkextensie
2.6.6 Merkruil
2.6.7 Merkintroductie

3 BRAND DESIGN
3.1 De wondere wereld van design
3.2 Wat is Brand Design?
3.3 Het Brand Design-Model
3.4 De Merk-Wijzer
3.5 Functies van Brand Design
3.6 Het Brand Design-Proces
3.7 Orkestratie
3.8 Internal Branding
3.9 Brand Design-Management
3.10 De Briefing

4 MENTALE MERKIDENTITEIT
4.1 Merkvisie
4.2 Merkmissie
4.3 Merkwaarden
4.4 Merkpersoonlijkheid
4.5 Merkbelofte
4.6 Merkessentie

5 VISUELE MERKIDENTITEIT
5.1 Zintuiglijke kenmerken
5.2 De tone of voice
5.3 Merkiconen
5.4 Designstrategie
5.5 Design Thinking

6 FYSIEKE MERKUITINGEN
6.1 Fysieke merkuitingen: corporate
6.1.1 Stationery
6.1.2 Pand & Interieur
6.1.3 Rapportages
6.1.4 Auto’s & kleding
6.2 Fysieke merkuitingen: producten & diensten
6.2.1 Verpakkingen
6.2.2 Product Design (3D)
6.2.3 Diensten & Service Design
6.2.4 Instore & POS-materialen
6.3 Fysieke merkuitingen: communicatie
6.3.1 Advertising & promoties
6.3.2 Brochures & leaflets
6.3.3 Beurzen & events
6.3.4 Sponsoring
6.4 Fysieke merkuitingen: intern
6.4.1 Personeelsblad
6.4.2 Merkpaspoort
6.4.3 Merkworkshops & trainingen
6.4.4 Onboarding

7 DIGITALE MERKUITINGEN
7.1 Digitale merkuitingen: corporate
7.1.1 Website
7.1.2 Powerpoint
7.1.3 E-mailhandtekening
7.1.4 Templates
7.2 Digitale merkuitingen: producten & diensten
7.2.1 Webshop
7.2.2 Apps
7.2.3 Vergelijkingssites
7.2.4 Games & VR & AR
7.3 Digitale merkuitingen: communicatie
7.3.1 Social media & YouTube
7.3.2 SEA & online banners
7.3.3 Affiliates & influencers
7.3.4 E-mailmarketing
7.4 Digitale merkuitingen: intern
7.4.1 Intranet
7.4.2 Meetings & workshops
7.4.3 Beeldbank & SharePoint
7.4.4 Brand Manual

8 MERKACTIVATIE
8.1 Merkactivatie
8.2 Persona’s
8.3 Customer journey en Service Design
8.4 Het Customer Brand Journey-model
8.5 Het Employee Brand Journey-model
8.6 Case Suriname – activeren van het land als merk

BEGRIPPENLIJST
GERAADPLEEGDE LITERATUUR
INDEX

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Brand Design - met MyLab