Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Change the script

echte verandering begint met een eigen verhaal

E-book Epub Nederlands 2014 2e druk 9789044972375
10
Voormalig top 10Totaal 23 dagen
EvergreenTotaal 593 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

De wereld vraagt voortdurend om mensen die verandering in gang zetten. En als ondernemer, bestuurder of manager wil jij daar graag een steentje aan bijdragen. Maar voor je het weet zijn jouw goede bedoelingen verpakt in gortdroge, abstracte plannen en saaie presentaties. En wordt weerstand enkel gepareerd met nog meer feiten, cijfers en uitleg, waardoor steeds meer mensen afhaken.
Dat kan anders. Door het roer drastisch om te gooien en jouw eigen verhaal over verandering te gaan vertellen. Dit boek leert je de fijne kneepjes van storytelling, waarmee je echte verhalen van vlees en bloed gaat maken die bol staan van verandering.
Boeiende verhalen waarmee je ‘het waarom’ volop tot leven weet te wekken. Inspirerende verhalen die vernieuwing stimuleren en veranderprocessen versnellen. Eigen verhalen waarmee je jouw publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen zult weten te raken.

Specificaties

ISBN13:9789044972375
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:none
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:148
Uitgever:AW Bruna
Druk:2
Verschijningsdatum:13-5-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Change the Script
Peter de Roode | 23 september 2019
recensie
Change the Script
Carla Derijck | 11 september 2014
Verhalen pushen heeft geen zin. Even met rust laten wel. Dat is de kunst van het ruimte gunnen en vertrouwen geven. Dat is één van de kernen waarop verandering stoelt. Daarmee is de verandering geen feit maar een goed begin is gemaakt. In het toegankelijke 'Change the script' werkt Theo Hendriks toe naar transformatie. Taal beïnvloedt verandering. Dit boek is er een mooi voorbeeld van.
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
8 stemmen
5
1
2
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Theo Hendriks: ‘Echte verandering begint met een goed verhaal’
Ronald Buitenhuis 14 juli 2014 Kennedy vertelde bevlogen over zijn missie naar de maan en was ein Berliner. Martin Luther King spetterde met I have a dream, en Obama deed het met zijn ‘change’-verhaal. Zij maakten met persoonlijke verhalen uiteindelijk het verschil. Nederlanders zijn goede verhalenvertellers, maar zakelijk maken we daar veel te weinig gebruik van. Terwijl verhalen een dankbaar middel zijn om verandering te versnellen.

Over Theo Hendriks

Theo Hendriks is corporate storyteller, auteur, spreker en oprichter van Theo Hendriks Corporate Storytelling. In afgelopen jaren schreef hij vele corporate story’s en hielp hij organisaties, ondernemers, merken en mensen bij het (her)vinden van hun eigen verhaal. Een verhaal waarmee ze krachtig en authentiek kunnen vertellen over hun drijfveren, ideeën en plannen, waarmee ze mensen in beweging brengen. In 2010 won hij hiermee de European Excellence Award, in de categorie Change Communication. In zijn keynotes, inspiratiesessies, workshops en trainingen laat hij deelnemers kennismaken met de kracht van storytelling: tot de verbeelding sprekende verhalen die boeien en inspireren. Verhalen waarmee ze visie, ideeën en plannen volop tot leven wekken. Verhalen die de bedrijfstrots vergroten, verandering versnellen en vernieuwing stimuleren. Eigen verhalen waarmee ze hun publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen weten te raken.

Andere boeken door Theo Hendriks

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Change the script