

Heidi Aalbrecht is eigenaar van tekst- en redactiebureau de Taalwerkplaats in Amsterdam. Zij schrijft boeken over taal, helpt als tekstschrijver organisaties aan heldere teksten en voert de redactie van talloze (management)boeken.
Heidi Aalbrecht heeft een website: www.heidiaalbrecht.nl
Meer over Heidi AalbrechtSchrijfstijl
De basis van een goede tekst
Paperback Nederlands 2009 9789045701509Samenvatting
Wilt u uw tekst laten publiceren? Zorg er dan voor dat de vorm een beoordeling van de inhoud niet in de weg staat. Kromme zinnen, vreemde perspectiefwisselingen, een woordkeuze die plotseling uit de toon valt - bij het schrijven liggen meer gevaren op de loer dan u wellicht denkt. Zelfs voor ervaren auteurs. Wat zijn de valkuilen, waar moet u op letten, en vooral: hoe moet het dan wél?
'Schrijfstijl. De basis van een goede tekst' neemt u mee op een spectaculaire bergwandeling door de literatuur. Op sneeuwwitte toppen schitteren pareltjes van zinnen, maar het pad voert ook langs afgronden waarin huiveringwekkende gedrochten schuilen - misvormde zinnen waarvan sommige zelfs in druk zijn verschenen. U leert door de vele voorbeelden een gevoel ontwikkelen voor het verschil tussen een spannende zin en een zin die over het randje de afgrond in tuimelt.
Samen met 'Voor de vorm. Taalvraagbaak' voor schrijvers om de regels er gemakkelijk op na te kunnen slaan, hebt u met 'Schrijfstijl' alles bij de hand om foutloze kopij te schrijven.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2 Zinsbouw: maak van je zin geen doolhof
3 Stijlmiddelen: kies zorgvuldig je woorden en beelden
4 De puntjes op de i: bevorder het leesgemak met foutloze spelling en interpunctie
Gebruikte termen
Literatuur
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan