Lees verder
Bedrijfseconoom Buck Jüch (1959) heeft aan het roer gestaan van diverse commerciële organisaties.
Meer over Buck JüchSummit - een gids voor managers op weg naar de top
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789047000693Samenvatting
Medewerkers in organisaties benutten gemiddeld slechts 57 procent van hun talenten en capaciteiten. De rest blijft onbenut. Maar al te vaak verschuilen mensen zich achter beperkingen die anderen hen hebben opgelegd of die zijzelf gecreëerd hebben. Het is namelijk een algemeen menselijke neiging in een comfortzone te blijven hangen en er is moed, verbeeldingskracht en focus voor nodig om grenzen te verleggen en uitdagingen aan te gaan.
Ondernemers en managers die zich niet meer willen laten leiden door het denken in beperkingen en hun bedrijf, afdeling of zichzelf tot grote hoogte willen brengen, vinden in 'Summit' een gids die hen daarbij helpt. De auteur neemt de lezer mee op een reis die langs zes deelgebieden voert en alle essentieel zijn voor succes in een onderneming: Strategie, Urgentie, Mensen, Middelen, Indicatoren en Triomfen (summit).
Inspiratiebron voor 'Summit' is een expeditie naar Mount Kilimanjaro in Tanzania. Op diverse plaatsen in het boek trekt Jüch leerzame parallellen tussen de expeditie en het bedrijfsleven. 'Summit', geïllustreerd met prachtige foto's, biedt concrete handreikingen voor het realiseren van topprestaties. Het is een boek voor ondernemende mensen - zowel privé als op het werk, voor werknemer en werkgever.
Dit boek stond op de shortlist van Managementboek van het Jaar 2009.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Buck Jüch
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Strategie
2. Urgentie
3. Mensen
4. Middelen
5. Indicators
6. Triomfen
Kilimanjaro Expeditie - mijn reisverslag
SUMMIT
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan