Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Chaotics (Nederlandstalig)

Management en marketing in turbulente tijden

Paperback Nederlands 2009 9789047002437
Voormalig top 100Totaal 33 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Volgens Kotler en Caslione zijn er nieuwe tijden aangebroken, waarin intense turbulentie in de wereldeconomie zich steeds vaker zal voordoen. Het bedrijfsleven moet zich voorbereiden en inspelen op deze turbulentie en chaos. Sterker nog, het moet een nieuwe mindset creëren om te kunnen overleven en winstgevend te blijven terwijl de omgeving voortdurend en soms heftig verandert.

'Chaotics' biedt revolutionair nieuwe marketing- en managementinstrumenten om bedrijven te helpen in deze nieuwe tijden overeind te blijven. Deze instrumenten stellen bedrijven in staat onder meer de omgevingsfactoren te analyseren, scenario's voor te bereiden, toekomstige kansen en bedreigingen te voorspellen, grote risico's te vermijden maar toch nieuwe producten te ontwikkelen, flexibiliteit in de balans in te bouwen en een verantwoorde prijsstelling te ontwikkelen.

Specificaties

ISBN13:9789047002437
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:222
Druk:1
Verschijningsdatum:18-6-2009
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

Chaotics (Nederlandstalig)
Rob van Nes | 7 augustus 2009
Philip Kotler recenseren voelt alsof je de visie van Johan Cruyff over voetbal in twijfel trekt. Samen met John Caslione ontwikkelde Kotler op basis van permanent en gericht onderzoek een visie op de huidige crisis. Zonder vergelijkbare research zijn de stellingen dan ook niet op basis van argumenten te pareren. Niet dat daartoe reden is, hun inzichten uit 'Chaotics' lijken alleszins valide.
Lees verder
Chaotics (Nederlandstalig)
Rob Beltman | 30 juli 2009
Het meest recente boek van Kotler, dat hij schreef samen met John Caslione, is werkelijk vers van de pers en vol op de actualiteit. 'Chaotics' is één van de eerste boeken waarin het Madoff- schandaal bijvoorbeeld al voorkomt en het bevat veel nieuwsfeiten aangaande de wereldwijde reddingsplannen voor banken en de automobielindustrie. Het geeft daarmee aan hoe belangrijk het in turbulente tijden is om dicht op de ontwikkelingen te zitten en deze snel te vertalen naar iets concreets. Want daar gaat het boek over: management in tijden waarin veranderingen niet geleidelijk gaan en jaren in beslag nemen, maar waarin het nieuws van vandaag direct invloed heeft op uw strategie voor morgen.
Lees verder
Chaotics (Nederlandstalig)
Eric van Arendonk | 21 juli 2009
Met enige scepsis heb ik dit boek ter hand genomen. Philip Kotler; is die niet een beetje uit de tijd? Hij is weliswaar de marketinggoeroe die het vak min of meer heeft uitgevonden, maar ik had nu niet bepaald het idee dat hij met de tijd en de ontwikkelingen van ons vak is meegegroeid. Er is inmiddels meer op de wereld dan de 4 P's. Niets blijkt minder waar. Met 'Chaotics' halen Philip Kotler en John A. Caslione mijn gedachten volledig onderuit. 'Chaotics' geeft je een portie moderne marketing en management die is toegespitst op de huidige turbulente tijden. Zo argwanend als ik aan het boek begon, zo enthousiast ben ik na het lezen ervan. Ik denk dat we dit boek gaan terugzien in toplijsten en dat het een serieuze kandidaat is voor bijvoorbeeld het businessbook of the year.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Philip Kotler: ‘Companies that care, will be winners’
Rob Hartgers 3 juli 2009 Het stormt op de cover van het nieuwe boek van Philip Kotler. Huizenhoge golven rollen de lezer tegemoet. Ook de titel is weinig geruststellend: Chaotics, met als sprekende ondertitel ‘Management en marketing in turbulente tijden’. De vader van de moderne marketing weet hoe hij onze aandacht moet trekken. Gelukkig is Kotler geen onheilsprofeet. De wereld zal weliswaar nooit meer hetzelfde zijn, maar vergaat niet. In Chaotics, dat hij schreef samen met John Caslione, legt Kotler uit hoe bedrijven kunnen overleven in een omgeving die voortdurend verandert, en welke rol daarbij is weggelegd voor marketing.

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Over John Caslione

John Caslione is bekend als expert in Global Business Strategy. Hij werkt als consultant in 87 landen en heeft een wereldwijd netwerk.

Andere boeken door John Caslione

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankbetuiging
Inleiding

1. De wereld is een nieuwe economische fase ingegaan
2. Verkeerde reacties van directies op turbulentie beginnen nu gevaarlijk te worden
3. Het chaosmanagementmodel
4. Managementsystemen ontwerpen die tegen een stootje kunnen
5. Marketingsystemen ontwerpen die tegen een stootje kunnen
6. Succesvol zijn in een tijdperk van turbulentie

Noten
Over de auteurs
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Chaotics (Nederlandstalig)