Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Troost voor werkende mensen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 1e druk 9789047004264
Voormalig top 100Totaal 34 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Hoe kan ik mijn werk leuker maken?
Wat te doen met machteloosheid, stress, eenzaamheid, frustratie, zinloosheid, onzekerheid op het werk?
Waarom lijden wij zoveel?

Werken doen we allemaal, of we nu een kantoorbaan hebben of iets zelfstandigs doen. En allemaal lijden we daar wel eens onder: we zijn gestresst, voelen ons eenzaam of raken gefrustreerd. Maar waarom zouden we lijden? Jeroen Busscher troost.

Busscher neemt ons mee op reis langs de verschillende vormen van lijden op het werk. In zijn typische speelse en licht filosofische stijl vertelt hij ons wat hij onderweg ziet en meemaakt. Hij stelt vragen als: welke rol spelen onbewuste patronen, en wat doen sociale conventies met ons? Gaandeweg werpt hij licht op de principes van lijden en troosten en laat hij ons op een andere manier naar ons lijden kijken. 'Troost voor werkende mensen' inspireert, verluchtigt en geeft talloze inzichten en praktische tips. Als we er al niet gelukkiger van worden, lijden we in ieder geval minder!

Specificaties

ISBN13:9789047004264
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:206
Druk:1
Verschijningsdatum:3-11-2011
Hoofdrubriek:Werk en loopbaan
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Troost voor werkende mensen
Peter Bosma | 19 november 2010
Enthousiast was ik al van Jeroen Busschers voorgaande publicatie 'Pimp je afdeling'. Nu ben ik dat opnieuw en niet alleen door de titel 'Troost voor werkende mensen' als wel door de foto op de cover. Beide spreken tot de verbeelding en wekken een zekere, al of niet terechte, verwachting. Het roept bij mij de vraag op waarvoor we als werkend mens getroost moeten worden. Wat gebeurt er op het werk waar ik als lezer in terecht zou zijn gekomen? Op welke wijze ga ik daar mee om?
Lees verder
recensie
Jeroen Busscher biedt troost
Hans van der Klis | 10 mei 2010
Managementadviseur Jeroen Busscher ging op zoek naar de vraag hoe hij troost zou kunnen bieden aan mensen die lijden. Half mei verschijnt het verslag van deze zoektocht, onder de schitterende Reviaanse titel Troost voor werkende mensen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Jeroen Busscher: ‘Dit boek is een stuitende, ongegeneerde uitspraak over alles’
Hans van der Klis 25 augustus 2010 Soms is troost bieden belangrijker dan oplossingen aandragen, is de overtuiging van managementadviseur Jeroen Busscher. In zijn nieuwe boek ‘Troost voor werkende mensen’ onderzoekt hij het lijden op de werkvloer en biedt hij troost. ‘Ik heb van nature de neiging mij overal mee te bemoeien, dus moest ik mij tijdens het schrijven steeds inhouden. Maar het was een goede oefening om meer vertrouwen te hebben in anderen. Als adviseur bied ik altijd mijn oplossing, maar je zult het zelf moeten doen. In die zin heeft dit mij geholpen een betere consultant te worden.’

Over Jeroen Busscher

Jeroen is strateeg op het gebied van gedragsverandering binnen organisaties. Hij schreef acht boeken waaronder de bestsellers ‘Pimp je afdeling’, ‘Turbomanagement’ en ‘Onbeperkt Houdbaar’. Hij geeft lezingen, vlogt op zijn eigen kanaal en heeft een eigen online radioprogramma: ‘People Power Change’. www.jeroenbusscher.nl.

Andere boeken door Jeroen Busscher

Inhoudsopgave

Een boek over lijden en troost

1. Troost
- Waarin we zullen zien dat troost iets anders is dan raad geven, uit een aantal fasen bestaat en wel degelijk helpt.
Prikkelverwerking
De techniek van troosten in vijf stappen

2. Eenzaamheid
Waarin aangetoond wordt dat eenzaamheid te maken heeft met het denken in tegenstanders en een congruent zelfbeeld.
Netwerken voor beginners

3. Stress
- Het blijkt dat onze automatische patronen en gewoonten de basis vormen van stress en we zullen begrijpen dat het doorbreken van conventies wonderen kan verrichten.
Automatische denkpatronen

4. Frustratie
- Waarin staat dat frustratie te maken heeft met willen en dat beïnvloeding en het loslaten van verwachtingen over jezelf de uitweg vormen.
Beïnvloedingstechnieken in vogelvlucht

5. Zinloosheid
- Zingeving, zo laat dit hoofdstuk zien, is het vermogen zaken met elkaar te verbinden. Verder blijkt zin maakbaar en heeft zin te maken met leren en leren genieten van wat er is.
Manieren van leven

6. Machteloosheid
- Waarin blijkt dat machteloosheid lekker en verslavend kan zijn en sjoemelen soms de oplossing is.

7. Onzekerheid
- Waarin blijkt dat mensen vooral niet met u bezig zijn, maar met zichzelf
Management van verwachtingen

8. Waarom zouden we lijden?
- Het hoofdstuk waarin we alles samen laten komen. We zien dat we onze patronen moeten leren kennen, dat een beetje pijn lekker is en dat we beter moeten leren lummelen.

(Soort van) verantwoording
Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Troost voor werkende mensen