Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De slimme organisatie

De toekomst van werk, leiderschap en innovatie

Paperback Nederlands 2013 9789047005278
10
Voormalig top 10Totaal 92 dagen
EvergreenTotaal 410 dagen
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Mensen maken steeds beter gebruik van digitale technologie. Maar terwijl zij met behulp van hun netwerk het beste uit zichzelf halen, lukt het hun werkgevers vaak niet om dat potentieel ook in de organisatie te benutten.

In dit boek laat Menno Lanting zien hoe bedrijven slimmer kunnen worden en hun cultuur en organisatie kunnen verbeteren met behulp van de nieuwste technologie. Met veel praktische tips en voorbeelden van onder meer NASA, Google en Philips laat hij zien wat je kunt doen: van virtuele teams en crowdsourcing tot serious games en feedbacksystemen.

Wat kunt u zelf morgen al direct aanpakken? Welke langetermijnstrategie is er nodig? Elke leidinggevende, professional of ondernemer moet zich deze vragen stellen. Lanting geeft antwoord en maakt de toekomst helder en bereikbaar. 'De slimme organisatie' is het sluitstuk van Lantings trilogie over digitalisering, leiderschap en organisatie. Eerder verschenen 'Iedereen CEO' en 'Connect!'. 'Connect' werd door Managementboek uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2011.

Specificaties

ISBN13:9789047005278
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:17-1-2014
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Expertrecensies (3)

De slimme organisatie
Nienke van Oeveren | 31 januari 2014
'De slimme organisatie' is het sluitstuk van Menno Lantings trilogie over digitalisering, leiderschap en organisatie. Wat zeggen onze klanten over 'De slimme organisatie'?
Lees verder
De slimme organisatie
Nico Jong | 29 maart 2013
Veel organisaties hebben moeite zich aan te passen aan de veranderende omgeving om hen heen. Zij blijven liever doen wat zij altijd al deden, bang om te verliezen wat zij eerder opgebouwd hebben. Menno Lantings derde boek gaat over veranderen, het doorbreken van die catastrofale leercyclus en over het vinden van nieuwe en effectievere manieren van samenwerken, leidingeven en experimenteren om zo als organisatie en als professional slimmer te worden.
Lees verder
De slimme organisatie
Richard van der Lee | 15 februari 2013
Inspiratie met een hele grote 'I'. Dat is het eerste wat in mij opkomt na het lezen van 'De slimme organisatie' van Menno Lanting. In een duizelingwekkende vaart neemt de auteur je mee in de wereld van social media binnen en buiten organisaties, innovatief denken en alles wat verder van belang is voor de succesvolle organisaties van de toekomst. Echter, los van alle technologische ontwikkelingen en vooral mogelijkheden is de rode draad in het boek vooral het sociale kapitaal oftewel de mens! Geweldig leesvoer, moeilijk opzij te leggen en een 'must' om te lezen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
30 stemmen
27
2
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

opinie
TD&D: Pas op voor de eeuwige revolutie!
Haiko van der Voort 18 juni 2015 In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen en wetmatigheden waar veel managementboeken soms aan voorbij gaan of voor vanzelfsprekend aannemen. In deze aflevering legt Haiko van der Voort waarom de ‘eeuwige revolutie’ zo gevaarlijk is.
interview
Menno Lanting: ‘IT de kelder uit, de boardroom in’
Ronald Buitenhuis 29 januari 2013 Hij scoort hoog op ‘Klout-score’ en ‘Kred Story’, toch vindt Menno Lanting zichzelf geen digitale extremist; meer een realist. ‘De toenemende digitalisering zorgt voor een verschuiving van macht. Tussen bedrijven en consumenten; binnen organisaties. De tijd dat we voorgeprogrammeerd opschoven in de organisatiepiramide is voorbij.’ Na de bestseller Connect! en Iedereen CEO verschijnt binnenkort deel drie van zijn trilogie: De slimme organisatie. Een gesprek over micro-multinationals, een nieuwe lost generation, de worsteling van bedrijven met nieuwe media, symmetrie van informatie en het toenemende gewicht van start-ups.
interview
Menno Lanting: ‘Kennis delen is macht!’
Ronald Buitenhuis 16 januari 2013 Begin februari prijkt Menno Lanting op de cover van Managementboek Magazine, om de verschijning De slimme organisatie, het derde deel uit de Lanting-trilogie, groots aan te kondigen. Indachtig het centrale thema van dat boek hier alvast enige krenten uit de pap. ‘De toegevoegde waarde van kennis delen is vele malen groter dan het risico. Kennis is niet langer macht, kennis delen is macht.’
nieuws
Samen slimmer
Nienke van Oeveren 14 december 2012 Menno Lanting is bezig met het derde boek uit zijn drieluik. Connect! won de prestigieuze Managementboek van het Jaar van 2011, vorig jaar verscheen Iedereen CEO en in februari verschijnt deel 3: De slimme organisatie. Tijdens een prélaunchboekevent gaat Lanting in op de vraag hoe je social media slim inzet voor je hele organisatie.

Inhoudsopgave

Voorwoord van Theo Rinsema
Inleiding

1. Van dom naar slim
2. Sociaal is slim: de kennis klotst over de plinten
3. De juiste focus: niet de techniek maakt een organisatie slim, maar cultuur, organisatie en leiderschap
4. Slimme invloed: is jouw Klout-score hoger dan die van je collega?
5. Slimme feedback: de snelste bochten dankzij het dashboard
6. Klein is slim: de toekomst van werk en organisaties
7. Speel het slim: leuker moet het niet worden

Epiloog - Help, mijn baas is een robot: de toekomst is slim
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De slimme organisatie