Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Persoonlijke effectiviteit IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
Pacelle van Goethem

Pacelle van Goethem is veelgevraagd coach en spreker op het gebied van stem, invloed en overtuigen. Zij is spraak- taal- en stempatholoog, specialiseerde zich verder in Psychologie en Massacommunicatie. Pacelle deed onderzoek naar stem, invloed en overtuigen aan de Radboud Universiteit Nijmegen en het Medisch Academisch Centrum Groningen.

Meer over Pacelle van Goethem
Pacelle van Goethem: ‘Overtuigingskracht zit tussen de regels: door de manier waarop je iets brengt’ Ronald Buitenhuis 23 juli 2020 Lang niet de beste ideeën halen de eindstreep. Mensen met macht en een grote mond staan vaak vooraan. Hoe voer je nu een goed gesprek zodat ook echt de beste ideeën worden gehoord? Pacelle van Goethem geeft daarvoor tips en tricks tijdens de Nationale Gesprekkendag. Over de Merkel-doctrine, de Sadat-techniek, connectie, de eerste honderd dagen en het verkopen van ‘een goed onderhouden oude Saab van een eerste eigenaar'. Lees het volledige artikel
Pacelle van Goethem

IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)

De psychologie van overtuigen

Paperback Nederlands 2012 9789047005568
43 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 5 dagen
EvergreenTotaal 888 dagen
Verkooppositie 2947Hoogste positie: 9
Paperback | NL € 23,99 E-book | NL € 9,99 Paperback | EN € 22,50 E-book | EN € 9,99
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
23,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Wat geeft persoonlijke overtuigingskracht? Wat maakt ideeën overtuigend? Overtuigen lijkt pure magie, maar wordt in dit boek feilloos ontrafeld tot één geheim.

In 'IJs verkopen aan eskimo's' biedt Pacelle van Goethem een revolutionair model, inzicht in de psychologie van overtuigen, gebaseerd op hersenonderzoek en haar voortdurende onderzoek naar de best practices. Ze beschrijft in dit boek precies wat nodig is om onweerstaanbaar te worden.

Deze jarenlange bestseller is volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe inzichten, voorbeelden en nog meer praktische tips.

Specificaties

ISBN13:9789047005568
Trefwoorden:overtuigen, psychologie, overtuigingskracht
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:Business Contact
Druk:26
Verschijningsdatum:7-3-2015
Hoofdrubriek:Persoonlijke effectiviteit
ISSN:

Expertrecensies (5)

IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
Hanneke Tinor-Centi | 30 januari 2018
Tja, ijs verkopen aan een eskimo, is dat mogelijk? Het is weliswaar een statement, maar wel een heel sterke. Het dekt bovendien uitstekend de lading van de inhoud van dit boek. Pacelle van Goethem toont in haar boek aan dat je, door middel van het toepassen van een uitgekiende beïnvloedingstrategie, zelfs ijs kunt verkopen aan een eskimo.
Lees verder
IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
Sjors van Leeuwen | 10 april 2015
Klanten zijn niet gek en ze hebben tegenwoordig keuze te over. Leveranciers en producten in overvloed. Dus hoe overtuig je mensen, consumenten en klanten om toch voor jouw bedrijf, merk of product te kiezen. Of hoe zorg je ervoor dat jouw baas en collega's het eens zijn met jouw plannen?
Lees verder
IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
Sonja de Bruin | 24 mei 2013
Alhoewel de inhoud van 'IJs verkopen aan Eskimo's' niet echt vernieuwend is, geeft het wel een verfrissende kijk op het fenomeen overtuigingskracht. Pacelle van Goethem schetst op een leuke manier een ietwat ontluisterend beeld.
Lees verder
IJs verkopen aan eskimo's
Ilja Jacobs | 20 april 2009
Stel u heeft een advies geschreven dat er zijn mag, goed onderbouwd en met een grote toegevoegde waarde. En toch, het advies landt niet bij uw opdrachtgever. In het boek 'IJs verkopen aan eskimo's' legt Pacelle van Goethem aan de hand van (leesbare) theorie over ons brein en een duidelijk 'model van invloed' uit hoe u kunt zorgen dat deze situatie verleden tijd wordt. 
Lees verder
IJs verkopen aan eskimo’s
Ben Kuiken | 13 maart 2009
De laatste jaren zijn er veel boeken verschenen met praktische tips over invloed en beïnvloeding. Het recent verschenen boek van Pacelle van Goethem, IJs verkopen aan eskimo’s, geeft een wetenschappelijke onderbouwing, en is nog leuk om te lezen ook.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
43 stemmen
18
14
7
1
3
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Pacelle van Goethem: ‘Overtuigingskracht zit tussen de regels: door de manier waarop je iets brengt’
Ronald Buitenhuis 23 juli 2020 Lang niet de beste ideeën halen de eindstreep. Mensen met macht en een grote mond staan vaak vooraan. Hoe voer je nu een goed gesprek zodat ook echt de beste ideeën worden gehoord? Pacelle van Goethem geeft daarvoor tips en tricks tijdens de Nationale Gesprekkendag. Over de Merkel-doctrine, de Sadat-techniek, connectie, de eerste honderd dagen en het verkopen van ‘een goed onderhouden oude Saab van een eerste eigenaar'.
Artikel lezen
opinie
De wet van de gevoelswaarde
Martijn Leijten 2 mei 2013 Tegenstanders van bestuurlijke plannen gebruiken argumenten die bezorgdheid uitdrukken. Bestuurders bestrijden deze met harde informatie. Het blijkt moeilijk om op die manier een pleit te beslechten omdat gevoelsredenen in de praktijk vaak sterker zijn dan rationele argumenten.
Artikel lezen
interview
De boekenkast van Pacelle van Goethem, overtuigingsexpert en onderzoeker
Joep Schrijvers 19 juli 2011 Ze trekt volle zalen. Haar stem is helder. Met een soepele pen schrijft ze over de psychologie van het overtuigen. Ze is een multi-talent.
Artikel lezen

Over Pacelle van Goethem

DrsPacelle van Goethem is veelgevraagd coach en spreker op het gebied van stem, invloed en overtuigen. Zij is spraak- taal- en stempatholoog, specialiseerde zich verder in Psychologie en Massacommunicatie. Pacelle deed onderzoek naar stem, invloed en overtuigen aan de Radboud Universiteit Nijmegen en het Medisch Academisch entrum Groningen. Ze bestudeerde daarbij alle beïnvloedingsdisciplines: van psychologie tot theaterwetenschap en van sociolinguïstiek tot kwantumfysica. Pacelle ontdekte de spectaculaire samenhang tussen ontspanning en overtuigen. Ze bundelde haar kennis in haar eerste boek: 'IJs verkopen aan Eskimo's - leer je invloed vergroten en onzichtbaar overtuigen'. Vorig jaar lanceerde Pacelle een audioboek 'De psychologie van het overtuigen' waarin ze haar toehoorders stap-voor-stap leert om krachtiger over te komen.

Andere boeken door Pacelle van Goethem

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1: Invloed & overtuigen
1. Hoe werkt overtuigen?
2. Het Model van Invloed en Overtuigen

Deel 2: Strategie van overtuigen
3. Hoe pak je het aan?

Deel 3: Persoonlijke overtuigingskracht: ontspannen
4. Je eigen stijl
5. Overtuigen als autoriteit
6. Overtuigen als vriend
7. Overtuigen als voorbeeld

Deel 4: Inhoudelijke overtuigingskracht: betrekken
8. De inhoud van je inhoud vergroten
9. Overtuigen met een goed verhaal
10. Overtuigen met de goede argumenten
11. Overtuigen met heldere taal

Deel 5: Handig
Analyse en strategie: Wat heeft de ander nodig?
Modellen
Literatuur
Register

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Toegepast rekenen voor zorg en verpleging
    Ron Groothuis
    Toegepast rekenen voor zorg en verpleging
    € 18,95
  • Weet wat je eet
    Daan de Wit
    Weet wat je eet
    € 22,99
  • Meer rust
    Meijke van Herwijnen
    Meer rust
    € 15,50
  • Persoonlijke effectiviteit
    Kiki Eikhout
    Persoonlijke effectiviteit
    € 43,50
  • Pakket Keuzedeel Lean en Creatief
    Odile Oort
    Pakket Keuzedeel Lean en Creatief
    € 43,75
  • Market Leader 3rd Edition Pre-Intermediate Practice File & Practice File CD Pack
    John Rogers
    Market Leader 3rd Edition Pre-Intermediate Practice File & Practice File CD Pack
    € 29,11

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)

        IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
        Pacelle van Goethem
        /