Verne Harnish 'the Growth Guy' is dé groeigoeroe. Hij werd in 2002 uitgeroepen tot een van 'The Top 10 Minds in Small Business'.
Meer over Verne HarnishScaling up
De groeiformule
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2021 12e druk 9789047008705Samenvatting
Hoe zorg je voor duurzame en constante groei van je organisatie? Waar kan je bedrijf groeien en hoe kunnen kansen verzilverd worden? Hoe maak je een helder, strategisch én operationeel groeiplan voor je medewerkers? Groei is belangrijk voor alle ondernemingen. Of je nu klein begint, je markt uitbreidt of al lang een gevestigde naam bent, in elke fase moet je als ondernemer of manager op andere zaken focussen, en andere leiderschapskwaliteiten tentoonspreiden.
Verne Harnish weet als geen andere bedrijfsadviseur welke middelen en talenten je nodig hebt om duurzame groei te bewerkstelligen. Zijn methode is overzichtelijk: de focus ligt op vier beslissingsgebieden (mensen, strategie, uitvoering en cash) en gebruikt drie werkdisciplines (prioriteiten, gegevens en ritme). Verder zijn er nog twee versnellers (reputatie en productie) en één katalysator.
Dit boek bevat alle praktische handvatten en technieken om je langetermijngroeiambities
direct vorm te geven. Kees de Jong en Pieter van Osch, die al jarenlang met Verne Harnish samenwerken, hebben dit boek aangevuld met cases en inzichten, toegespitst op de Nederlandse situatie.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Verne Harnish
Inhoudsopgave
Toelichting bij de Nederlandse editie – Pieter van Osch
Inleiding – Tools voor de groeiformule1
1. Overzicht – Mensen, strategie, uitvoering en cash3
2. Obstakels – Leiderschap, infrastructuur en marktdynamiek
Mensen
Inleiding
3. Leiders – De gezichts- en tempobepalers van het bedrijf
4. Teams – Werving en selectie
5. Managers – Personeelsbinding en -groei
Strategie
Inleiding
6. De kern – Waarden, missie en competenties
7. De zeven lagen van strategie – Het raamwerk voor dominantie in je bedrijfstak
8. Het One Page Strategic Plan – De tool voor strategische planning
Uitvoering
Inleiding
9. Prioriteiten – Focus, finishlijnen en feestjes
10. Gegevens – De voedingsbodem van voorspelling
11. Vergaderritme – De hartslag van de organisatie
Cash
Inleiding
12. Cash – De cashflow versnellen
13. De boekhouding – De aandrijfmotor van winstgevendheid
14. De kracht van één – De zeven belangrijkste financiële instrumenten
De volgende stappen – Vijf dingen die je nu kunt doen
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan