Managementboek.nl gebruikt cookies.

De disruptieparadox

Nederlandstalig | Gebonden
(3)
Verkooppositie: #3
38 dagen in de top 100
Onze prijs: € 20,00
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld,
volgende dag in huis.

Samenvatting

Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor de gevestigde...Toon volledige samenvatting

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: Disruptie in perspectief
1. Niets nieuws onder de zon
2. Veel verliezers, weinig winnaars
3. Grijze middelmaat
4. Samenkomende innovaties en veranderende waardenetwerken
5. Nieuwe businessmodellen en organisatiestructuren

Deel 2: Schijnbare tegenstellingen
6. Paradox 1: Snel versus langzaam
7. Paradox 2: Kans versus bedreiging
8. Twee strategieën voor disruptieve innovatie
9. Paradox 3: Ratio versus emotie
10. Paradox 4: Exploitatie versus exploratie

Deel 3: Vijf stappen naar echte vernieuwing
11. Stap 1: Los problemen op
12. Stap 2: Verbeter de zwakke schakel
13. Stap 3: Ga voor klein
14. Stap 4: Naar werkelijke zelfsturing
15. Stap 5: Versnel de innovatie

Epiloog: Wendbaarheid als kern voor vernieuwing

Noten

Specificaties

EAN:9789047010371
Taal:Nederlandstalig
Bindwijze:Gebonden, 208 blz.
Uitgever:Business Contact
Druk:1e druk, 2017

Over Menno Lanting

Menno Lanting ondersteunt organisaties om aangesloten te blijven op de snel veranderende wereld. Hij onderzoekt doorlopend hoe organisaties van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden kunnen transformeren. En hij beantwoord de vraag welke organisatievormen, leiderschapskwaliteiten en business modellen daarbij nodig zijn.
Menno Lanting schreef ‘Connect!’, dat in 2011 tot Managementboek van het Jaar werd verkozen. Daarnaast schreef hij ’Iedereen CEO’ (2011), ‘De slimme organisatie’ (2013) en ‘Lead with a Tweet' (2013). Recent verscheen zijn nieuwe boek ‘Olietankers en speedboten’ waarvoor hij 100 inspirerende ondernemers en leiders interviewde over hun kijk op ondernemen, samenwerken en leidinggeven in het netwerktijdperk.

Menno Lanting heeft een website op
http://www.connectedworld.nl.

Lezersrecensies

Verplichte kost als je wilt vernieuwen

26-05-2017 | R.G.M. Toekook

Misschien dat de titel afschrikt, het boek kon niet helderder geschreven worden. Menno Lanting legt met goede voorbeelden de fundamenten van innovatie en disruptie uit. Het begint toch allemaal bij de ondernemer en manager zelf: hoe goed ken je de problemen van je klant en weet je je eigen organisatie naar vernieuwing te leiden?
Dit boek haalt alle onzin weg en laat ook de mislukte bedrijven en projecten aan het woord. Innovatie is nou eenmaal niet eenvoudig en dat is helemaal geen schande. Om nog maar niet te spreken over disruptie. Dit is het perfecte 'laatjenietgekmaken'-boek.

Prikkelend en verfrissend

25-05-2017 | F. Venneman

Lees recensie >
Weer een fijn boek van Menno. Hij is er weer in geslaagd om een verfrissend en to-the-point boek te schrijven. Geen hoogdravend "gedoe", maar lekker leesbaar, prikkelend en toepasbaar. Het stimuleert tot nadenken!

Recensies (2)