Managementboek.nl gebruikt cookies.

Logistiek voor dienstverlenende organisaties

Nederlandstalig | Paperback
(4)
Verkooppositie: #18216
Onze prijs: € 33,95
Vandaag voor 17:00 uur besteld,
morgen in huis.

Samenvatting

Hollen of stilstaan, zo kenmerken veel managers van dienstverlenende bedrijven de werklast van hun organisatie. Immers: bij dienstverlenende organisaties staat de klant centraal en die klant verschijnt niet per se op de momenten die u wenst en in de mate die voor een bedrijf hanteerbaar is.
In dit boek laat de auteur zien welke logistieke concepten en systemen een rol spelen in het beter...Toon volledige samenvatting

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Ontstaan van het vak logistiek
2. Wat is logistiek?
3. Denken in processen en modellen
4. Kenmerken van dienstenprocessen
5. Ontkoppeling
6. Beheer van onder handen werk
7. Analysetools
8. Externe analyse
9. Prognoses maken
10. Strategisch management
11. Kwaliteit in dienstverlening
12. Logistiek en organisatie
13. Verbeteren van dienstverleningsprocessen
14. Verandermanagement, cultuur en weerstanden
15. Inrichten van de stroom
16. Scheduling
17. Performance-indicatoren
18. Projectmatig werken

Literatuur
Register
Over de auteur

Specificaties

EAN:9789047300748
Taal:Nederlandstalig
Bindwijze:Paperback, 269 blz.
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:4e druk, 2008

Over Jan Engelbregt

Jan Engelbregt (1947) werkt sinds 1984 als zelfstandige organisatieadviseur vanuit Alkmaar. Hij voerde projecten uit bij onder anderen AZU, Scheper Ziekenhuis, Politie, GSD Enschede, OPG, Brocacef, COA, DSM en Hema. Voor 1984 deed hij 14 jaar ervaring op in dienstverband bij de vooraanstaande ondernemingen Hoogovens en Ahold (Albert Heijn). Hij studeerde organisatiekunde (postacademisch), bedrijfskunde (universiteit), economie (1e graad MO) en werktuigbouw (HTS). Hij werkt het liefst aan opdrachten die betrekking hebben op meerdere schakels in ene proces, waarbij concrete veranderingen een rol spelen.

Recensies (1)

Recensie door Peter Vermeulen 

Een goed afgestemde logistiek wordt steeds belangrijker. Jan Engelbregt beschrijft in 'Logistiek voor dienstverlenende organisaties' een aantal inzichten en invalshoeken van logistiek. Deze titel is bedoeld voor managers en stafmedewerkers van dienstverlenende organisaties. Een compleet logistiek boekwerk voor de beginnende logisticus maar door de nadruk op verbeteringsprocessen ook voor de...Lees verder >
Peter Vermeulen MBA is eigenaar en CEO van Jenalens Kontaktlinsen Technology GmbH en Microlens Contactlens Technology B.V. en schrijft recensies op persoonlijke titel. Hij is alumnus van Business School Nederland, de Action Learning MBA. Microlens, opgericht in 1981 is een contactlens laboratorium in Nederland. Microlens produceert hoogwaardige producten die hun weg vinden in heel Europa en zelfs verder. Microlens ontwikkelt, produceert en distribueert vormstabiele, sclerale, zachte contactlenzen en contactlens vloeistoffen. Microlens is een zeer innovatief bedrijf. Gedurende ruim 37 jaar hebben onze belangrijke en innovatieve ontwikkelingen de grenzen van op het gebied van zien verbeterd. Jenalens, opgericht in 1991 als een joint venture tussen Microlens en Jenoptik Carl Zeiss GmbH. is tegenwoordig een onafhankelijke fabrikant en distributeur van vormstabiele, sclerale, zachte contactlenzen en contactlens vloeistoffen. Individualiteit is de sleutel tot succes.