Geven in Nederland 2022
Maatschappelijke betrokkenheid in kaart gebracht
E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 13e druk 9789048556342Samenvatting
In 1995 startte het Centrum voor Filantropische Studies aan de Vrije Universiteit het onderzoek Geven in Nederland, dat sindsdien elke twee jaar verschijnt. In deze dertiende editie van Geven in Nederland worden de bijdragen van huishoudens, individuen, fondsen, bedrijven en goededoelenloterijen in kaart gebracht. Nederlanders beperken zich niet alleen tot het geven van geld maar verrichten ook vrijwilligerswerk op vele maatschappelijke terreinen.
'Geven in Nederland' geeft antwoord op de volgende vragen: Hoe vrijgevig is Nederland? Wie geeft aan welke doelen? Hoe heeft het geefgedrag zich de laatste 25 jaar ontwikkeld? 'Geven in Nederland' draagt bij aan de zichtbaarheid van maatschappelijk initiatief in Nederland. Dat is belangrijk ter legitimatie van een zelfstandige en snel groeiende sector.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan