Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recept voor maatschappelijke verandering

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2024 9789048871711
Verkooppositie 2442Hoogste positie: 2442
Direct te downloaden

Samenvatting

Hoe mobiliseer je mensen om de samenleving in beweging te brengen? Hoe verander je de status quo? Wat is een goede campagne en hoe ziet effectieve politieke actie eruit? In dit boek gaat Wijnand Duyvendak, voormalig politiek strateeg van GroenLinks, op zoek naar een recept voor maatschappelijke verandering.

Hij doet dit door lering te trekken uit vele politieke acties: van de burgerrechtenbeweging onder leiding van Martin Luther King tot Wakker Dier, van de antikernwapenprotesten uit de jaren tachtig tot de recente woondemonstraties. Ook analyseert hij de vele campagnes waar hij zelf bij betrokken was, zoals de protesten tegen de groei van Schiphol, de acties tegen klimaatverandering, de grote verkiezingscampagnes van GroenLinks met Jesse Klaver en zijn eigen politieke werk in de Tweede Kamer.

Duyvendak is ervan overtuigd dat politieke actie onmisbaar is voor iedereen die streeft naar een duurzame, eerlijke en menselijke samenleving.

Specificaties

ISBN13:9789048871711
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Uitgever:Hollands Diep
Druk:1
Verschijningsdatum:19-6-2024
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Wijnand Duyvendak

Wijnand Duyvendak (1957) was directeur van Milieudefensie en was tussen 2002 en 2008 lid van de Tweede Kamer voor Groenlinks. Hij trad af in verband met de commotie die ontstond rond de uitgave van zijn boek 'Klimaatactivist in de politiek'.

Andere boeken door Wijnand Duyvendak

Inhoudsopgave

Vooraf 9

1 Het creëren van gebeurtenissen 11
2 Harde strijd 33
3 Timing: surfen op de golven 55
4 Politieke actie en gemeenschappelijkheid 77
5 Hoop op verandering 103
6 Het publieke debat winnen 113

Tot slot 151
Dank 157

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Recept voor maatschappelijke verandering