Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Geïntegreerde communicatie (derde druk)

Concern-, interne en marketingcommunicatie

Ingenaaid Nederlands 2000 9789051898828
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De interesse voor communicatie is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Aanvankelijk werd communicatie vooral geassocieerd met uitvoerende activiteiten zoals het schrijven van artikelen, het onderhouden van contacten met de pers en het ontwikkelen van advertentiemateriaal. Tegenwoordig is er meer aandacht voor de functie die communicatie kan vervullen voor organisaties. De focus is daarmee drastisch veranderd: er wordt vaker met een organisatiekundig perspectief naar communicatie gekeken en de effecten van communicatie krijgen meer aandacht. In dit boek wordt communicatie bezien als een beleidsinstrument in de relatie tussen de organisatie en de maatschappelijke omgeving. De auteurs schetsen drie domeinen: concerncommunicatie, interne communicatie en marketingcommunicatie. Vervolgens behandelen zij op integrale wijze: theorie, communicatieonderzoek, organisatie van de communicatie en communicatie in internationaal perspectief.

Specificaties

ISBN13:9789051898828
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:244
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Geïntegreerde communicatie (derde druk)
Robert Blom | 13 april 1999
'De interesse voor communicatie is de afgelopen jaren sterk toegenomen'. Zo luidt de eerste zin van het boek 'Geïntegreerde Communicatie'. De auteurs Marieta Vos en Henny Schoemaker (beiden communicatie-adviseurs bij ACC Ede) hebben het gelijk aan hun zijde.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Marita Vos

Marita Vos is hoogleraar 'Organisational Communication' aan de Universiteit van Jyvaskyla in Finland, consortiumcoördinator van een internationaal EU- gefinancierd onderzoeksproject over crisiscommunicatie en participant in diverse andere onderzoeksprojecten. Zij promoveerde op het onderwerp 'corporate image' bij de Wageningen Universiteit, na er cum laude te zijn afgestudeerd in de Voorlichtingskunde. Ze werkte als consultant en communicatiemanager bij nationale sectororganisaties en als lector Overheidscommunicatie bij de Hogeschool Utrecht. Ze schreef diverse boeken en artikelen over communicatiemanagement.

Andere boeken door Marita Vos

Over Henny Schoemaker

Henny Schoemaker is publicist en communicatieadviseur. Hij studeerde plantenziektekunde aan de Wageningen Universiteit en bedrijfskunde bij de Open Universiteit en werkte bij diverse bedrijven. Zijn communicatieadviesbureau richt zich op kennisontwikkeling over communicatiebeleid op strategisch niveau. Het biedt adviezen over de profilering van organisaties, begeleiding bij veranderingsprocessen en coaching van individuele communicatiekundigen. Hij schreef diverse boeken over communicatiebeleid, van enkele boeken is ook een Engelse vertaling verschenen. Zie www.vossschoemaker.com voor vrij te downloaden hulpmaterialen voor de communicatiescorecard voor bedrijven en de communicatiemeter voor gemeenten.

Andere boeken door Henny Schoemaker

Inhoudsopgave

1 Communicatie voor een organisatie
1.1 Een veranderende visie op communicatie
1.2 Spanning tussen organisatie en omgeving
1.3 Communicatie
1.4 De relatie met het organisatiebeleid
1.5 Activiteiten vanuit de managementfunctie

2 Concerncommunicatie
2.1 Maatschappelijke randvoorwaarden
2.2 het corporate image
2.3 Imagebeleid
2.4 Issues management
2.5 Public affairs
2.6 crisiscommunicatie

3 Interne communicatie
3.1 Toenemend belang van interne communicatie
3.2 Communicatie ter ondersteuning van het primaire proces
3.3 Het bevorderen van betrokkenheid
3.4 Het begeleiden van veranderingen

4 Marketingcommunicatie
4.1 Ondersteunende communicatie
4.2 Doelstellingen ten aanzien van het merk
4.3 Communicatiestrategieën
4.4 Conceptontwikkeling
4.5 Communicatiemiddelen

5 Informatieverwerking bij de ontvanger
5.1 Motivatie en leren
5.2 Netwerken
5.3 Beeldvorming
5.4 Gedragsverandering

6 Communicatieonderzoek
6.1 Wat is onderzoek?
6.2 Onderzoek in de beleidscyclus
6.3 Enkele meetmethoden

7 Organisatie van de communicatie
7.1 Planning
7.2 Niveaus van beleidsvorming
7.3 Beleidscyclus
7.4 Communicatietaken
7.5 Deskundigheden

8 Communicatie in internationaal perspectief
8.1 Interculturele aspecten
8.2 Communicatiebeleid
8.3 Communicatieactiviteiten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Geïntegreerde communicatie (derde druk)