Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9789052616193. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
,

Authenticiteit

Wat consumenten écht willen

Paperback Nederlands 2010 2e druk 9789052617374
Voormalig top 100Totaal 91 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

Het is de paradox van de huidige beleveniseconomie: hoe gekunstelder de wereld wordt, hoe meer de consument échte dingen wil - dingen die pakkend, persoonlijk en, bovenal, authentiek zijn. Als klanten uw aanbod niet 'echt' genoeg vinden, wordt u al snel gebrandmerkt als niet-authentiek - als nep - en loopt u het risico omzet te verliezen. Heeft uw bedrijf daar al iets op gevonden?

Gilmore en Pine gaan verder waar ze hun baanbrekende bestseller 'De beleveniseconomie' eindigden. Ze leggen uit dat beschikbaarheid, prijsstelling en kwaliteit niet langer voldoende zijn. De consument van nu zoekt authenticiteit, waar en wat hij ook koopt. Als u aan deze hang naar authenticiteit weet te voldoen, hebt u toegang tot de harten, de hoofden en de portemonnees van uw klanten, wat uw aanbod ook is.

In 'Authenticiteit' wordt op allerlei terreinen onderzocht hoe succesvolle ondernemingen zich identificeren met het zelfbeeld en de wensen van hun klanten. Het biedt u praktische managementtools om u en uw bedrijf verder te helpen:
- Maak een inschatting van de vermeende authenticiteit van uw bedrijf of product met gebruikmaking van nieuwe hulpmiddelen, waaronder de echt/nep-matrix;
- Ontwikkel nieuwe manieren om te appelleren aan echtheid;
- Implementeer specifieke strategieën om authenticiteit over te brengen.

Van Disneyland tot Nederland, van Venetië tot het gelijknamige hotel in Las Vegas, alles komt aan bod in dit uitgebreide onderzoek naar authenticiteit en de manieren waarop succesvolle ondernemers zich identificeren met het zelfbeeld en de wensen van hun klanten.

Specificaties

ISBN13:9789052617374
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:336
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:5-1-2010
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Authenticiteit
Bas van Vlierden | 14 juli 2010
De consument is uitgekeken op betekenisloze belevenissen. Na het 'experience' tijdperk is het nu tijd voor 'authenticity': echtheid. Dit concluderen Pine en Gilmore in hun boek 'Authenticity'. De auteurs proberen het begrip uit te leggen aan de hand van de begrippen 'waarachtigheid' en 'geloofwaardigheid'. Dit lukt hen slechts ten dele.
Lees verder
recensie
Authenticiteit
Hans van der Loo | 10 maart 2008
'Authenticiteit' is het nieuwe toverwoord. Hoe authentiek zijn de producten die u koopt, of de mensen waar u mee omgaat? Joseph Pine en James Gilmore komen met twee criteria om authenticiteit te meten: 'waarachtigheid' en 'geloofwaardigheid'.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
10 stemmen
3
5
1
1
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Joseph Pine: ‘Alles wat een bedrijf verkoopt, is nep’
Ben Kuiken 30 mei 2008 Alles wat een bedrijf maakt en verkoopt, is per definitie nep, schrijven Joseph Pine en James Gilmore in hun nieuwste boek Authenticiteit. Toch moeten die bedrijven juist de indruk wekken dat hun product echt en authentiek is. Een mooie tegenstelling. Eigenlijk een paradox. Hoe moeten bedrijven hiermee omgaan.

Over James Gilmore

James H. Gilmore en B. Joseph Pine II zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Zij hebben niet alleen de baanbrekende bestseller 'De Beleveniseconomie' geschreven, maar ook bijdragen geleverd aan Harvard Business Review en als redacteuren meegewerkt aan Markets of One.

Andere boeken door James Gilmore

Over Joseph Pine

B. Joseph Pine II en James H. Gilmore zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Zij hebben niet alleen de baanbrekende bestseller 'De Beleveniseconomie' geschreven, maar ook bijdragen geleverd aan Harvard Business Review en als redacteuren meegewerkt aan Markets of One.

Andere boeken door Joseph Pine

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Authenticiteit
Het nieuwe zakelijk imperatief
De aantrekkingskracht van wat echt is
2. De vraag naar authenticiteit
Waarom nu?
Drijfveren voor de nieuwe consumentengevoeligheid
3. De aanvoer van onechtheid
Wat is er aan de hand?
Realiteit, namaak en de drie axioma van authenticiteit
4. Authenticiteit overbrengen
Hoe doe je dat?
Vijf genres authenticiteit
5. Nep, nep, alles is nep
Waarom ons aanbod niet-authentiek is
Lessen uit de filosofie
6. Een onwerkelijke werkelijkheid
Hoe een aanbieding authentiek wordt
Twee aloude normen van authenticiteit
7. Authenticiteit ontleed
Een evaluatie van uw bedrijf
Tien elementen van authenticiteit
8. Van marketing naar placemaking
Zijn wat je zegt dat je bent
Een placemaking-portfolio
9. Van strategie naar besluitvorming
Trouw aan jezelf zijn
'Hier-en-nu'-ruimte
10. Zoeken
De juiste richting voor uw bedrijf
Echt/nep-polariteiten

Noten
Dankbetuiging
Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Authenticiteit