

Richard Koch, zelf een succesvol ondernemer, is de auteur van de internationale bestseller 'Het 80/20-principe'.
Meer over Richard KochHet ster-principe
Uitblinken in ondernemerschap
Gebonden Nederlands 2008 9789052616278Samenvatting
Succesvolle ondernemers, tevreden investeerders, goed verdienende medewerkers - het klinkt haast te mooi om waar te zijn. Toch bestaan er werkelijk ondernemingen die alle betrokkenen laten profiteren van hun succes: ster-bedrijven. Hoe ontdekt u deze uitblinkers tijdig, zodat u er uw voordeel mee kunt doen?
'Het ster-principe' laat zien hoe u gebruik kunt maken van ster-bedrijven. U kunt een ster-bedrijf oprichten, erin investeren of ervoor gaan werken. Een ster-bedrijf heeft twee belangrijke kenmerken: de onderneming opereert in een snelgroeiende markt én is daarin marktleider.
Dit boek beantwoordt vragen als:
- Hoe herkent u een ster-bedrijf?
- Hoe creëert u een ster-bedrijf?
- Hoe kunt u profiteren van een bestaande ster-bedrijf?
- Hoe herkent u 'nepsterren' en voorkomt u dat uw geld in een zwart gat verdwijnt?
Of u nu een ondernemer bent met een goed plan, een investeerder met een zak geld of een werknemer die het beste uit zijn werk wil halen, 'Het ster-principe' wijst u de weg naar succes.
Specificaties
Inhoudsopgave
Deel 1. Het idee
1. Hoe wordt u succesvol?
2. Wat is nu eigenlijk een ster-bedrijf?
3. De kracht van het ster-principe
4. Iedereen kan uitblinken
Deel 2. Een ster vinden
5. De kunst van het creëren van uitblinkers
6. Geboren sterren
7. Met succes worden overladen
8. In zeven stappen naar het ultieme succes
9. Hoe u uw eigen ster creëert - deel 1: uitblinkende ideeën bedenken
10. Hoe u uw eigen ster creëert - deel 2: het selecteren en verder uitwerken van uw ster-onderneming
11. Van een andere ster profiteren
12. Nepsterren
Deel 3. Een ster laten groeien
13. De ster gaat stralen
14. Verandering in een ster
15. Het belang van onredelijke verwachtingen
16. Sterren die vervagen
Samenvatting - Wat hebben we ontdekt?
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan