Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De grootste of de beste?

20 inzichten voor het bouwen van crisisbestendige organisaties

Ingenaaid Nederlands 2009 9789052617589
Voormalig top 100Totaal 83 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

De financiële crisis heeft veel bedrijven hard geraakt. Het begon met een aantal financiële instellingen die bij de overheid moesten aankloppen voor staatssteun. Daarna waren bedrijven uit allerlei andere sectoren aan de beurt. En de publieke sector? Die zal de komende jaren de gevolgen dragen van de enorme bedragen aan verstrekte staatssteun en de dalende overheidsinkomsten

Welke lessen kunnen zowel private als publieke organisaties trekken uit wat zich heeft afgespeeld in de financiële sector? Wordt het geen tijd om ons toe te leggen op het bouwen van de beste organisaties in plaats van de grootste, en daar blijvend onze aandacht op te richten?

'De grootste of de beste?' is een bundeling van columns die in tussen 2007 en 2010 zijn verschenen in het blad BankingReview en geeft een overzicht van wat er in die turbulente periode is gebeurd. Maar vooral bieden de columns prikkelende inzichten die interessant zijn voor managers en bestuurders, zowel in de financiële sector als in andere sectoren.

Specificaties

ISBN13:9789052617589
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:88
Uitgever:BIM Media BV
Druk:1
Verschijningsdatum:10-12-2009
Hoofdrubriek:Economie

Lezersrecensies

4.8 van de 5
4 stemmen
3
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Han Hendriks: ‘Het aristocratisch leiderschap is verleden tijd’
Erik de Vries 11 februari 2010 Samen met Ivar Davids publiceerde Han Hendriks in 2008 het boek Make, Buy or Ally? In dat werk draaide het hoofdzakelijk om de vraag wat bedrijven zelf moeten doen, wat ze moeten uitbesteden en hoe ze kunnen profiteren van onderlinge samenwerking. Een groot deel van deze thematiek is terug te vinden in Hendriks’ nieuwe boek: De grootste of de beste?

Over Han Hendriks

Han Hendriks heeft Organisatiesociologie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en een jaar Organisatiesociologie en Bedrijfskunde aan de Universidad de Complutense te Madrid. Han heeft een gewerkt bij diverse managementadviesbureaus. Sinds 2000 is Han mede-oprichter, ondernemer en managing partner van Kirkman Company B.V. Hij is spreker op diverse seminars en geeft gastcolleges bij diverse universiteiten over het thema sourcing. Daarnaast is Han auteur van diverse rapporten en artikelen op het gebied Make, Buy or Ally. Han is auteur van het boek “Strategische [out]sourcing van ICT” en van het boek “Make, Buy or Ally”. In 2007 is Han gestart met zijn promotie-onderzoek aan Nyenrode Business Universiteit over het thema “Make, Buy or Ally”. Han is een creatieve en inspirerende spreker en daagt deelnemers uit buiten de eigen kaders te treden. Han is gespecialiseerd in het realiseren van complexe, politiek gevoelige sourcingstrajecten met een vertaalslag naar concrete actie.

Andere boeken door Han Hendriks

Inhoudsopgave

1. Local vs. Global: wie durft?
2. Meer begrip, minder weerstand
3. Community sourcing. Tijd voor actie?
4. Openheid bij fusies en overnames
5. Kerntaak of niet?
6. Platgeslagen pannenkoeken
7. Aanvallen of verdedigen?
8. Nearshoring binnen Nederland: het einde in zicht
9. Innovatie: kan het ook anders?
10. Lekker zo'n crisis?
11. Fire, no hire
12. Growth of China, powered by Africa
13. Aardverschuiving
14. Financiële Tijger
15. Alleen op de wereld
16. Beteugelen of laten vieren?
17. Kies voor de klant!
18. Stop het pettencircus
19. Blind geloof? Denk na!
20. Publieke crisis

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De grootste of de beste?