Lees verder
hoogleraar Leiderschap, Harvard Business School. Bekend van o.a. ‘Onze ijsberg smelt’.
Meer over de auteursHet hart van de verandering
De principes van leiderschap bij verandering in de praktijk
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789052618296Samenvatting
Organisaties moeten sneller en radicaler veranderen dan ooit tevoren. Hoe brengen bedrijven het ervan af als ze deze uitdagingen aangaan en wat kunnen we van hun ervaringen leren? In 'Het hart van de verandering' onthullen John Kotter en Dan Cohen de resultaten van hun gesprekken met meer dan tweehonderd mensen die betrokken zijn geweest bij grootschalige veranderingen. Als uitgangspunt wordt het veranderingsproces van acht stappen genomen uit Kotters internationale bestseller 'Leiderschap bij verandering'. De uitkomsten zijn vaak verrassend.
De auteurs introduceren een nieuwe dynamiek van zien, voelen en veranderen. Deze dynamiek brengt verandering op gang en houdt deze gaande, door mensen krachtige motieven voor verandering te laten zien en door te zorgen dat ze zich anders gaan voelen. Kortom, hoe zorgt u dat de boodschap niet alleen overkomt, maar dat het gedrag van mensen ook daadwerkelijk verandert?
Met behulp van praktijkvoorbeelden presenteren de auteurs een opeenvolging van gevonden uitdagingen, gemaakte fouten en geleerde lessen. De beste leiders bij verandering gebruiken geen droge rapporten of analyses om mensen tot positieve actie te verleiden, maar handschoenen, videocamera's, vliegtuigen, verhalen, schermbeveiligingen en andere concrete elementen. Naast deze verhalen uit de praktijk bieden de auteurs tips en handvatten die u binnen uw eigen bedrijf kunt toepassen.
'Het hart van de verandering' is bedoeld voor mensen in verschillende beroepen en veranderingsfasen. Zowel de essentie van succesvolle verandering wordt behandeld, als de manier waarop die verandering verwezenlijkt kan worden.
Zie ook de website bij dit boek: www.theheartofchange.com
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over John Kotter
Over Dan Cohen
Inhoudsopgave
Dankbetuiging
Inleiding
Het hart van de verandering
Stap 1: Urgentiebesef vestigen
Stap 2: Een leidende coalitie vormen
Stap 3: Een visie en strategie ontwikkelen
Stap 4: De veranderingsvisie communiceren
Stap 5: Een breed draagvlak voor de verandering creëren
Stap 6: Korte termijnsuccessen genereren
Stap 7: Verbeteringen consolideren en meer verandering tot stand brengen
Stap 8: Nieuwe benaderingen verankeren in de cultuur
Conclusie: We zien, we voelen, we veranderen
Verhalenindex
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan