Drs. Erik Boers is werkzaam bij Het Nieuwe Trivium, een scholingsinstituut dat klassieke filosofische disciplines toepast in de hedendaagse praktijk van management en organisatie. Hij richtte Het Nieuwe Trivium op samen met Jos Kessels.
Meer over de auteursOvertuigen op het werk
Ruimte nemen, geven, delen
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789052618494Samenvatting
Wat u zegt is belangrijk, maar nog belangrijker is hoe u iets zegt.
Mensen in organisaties verzuchten nogal eens: 'Waarom praten we toch zoveel? Kunnen we daar niet eens mee stoppen en ons richten op het doen?' Maar dat doen blijkt zonder goede gesprekken vaak lastiger dan we in eerste instantie willen geloven.
'Overtuigen op het werk' laat zien hoe u de psychologie van het overtuigen kunt gebruiken om uw dagelijkse (werk)gesprekken overtuigender en effectiever te voeren. Het helpt u om uw eigen gedrag te analyseren, in kaart te brengen waar uw voorkeuren en automatismen liggen en om te ontdekken waar de speelruimte ligt om uw invloed te vergroten.
Daarbij vormen de drie dimensies van invloed de kern van een krachtig invloedmodel:
- U moet de durf hebben om ruimte te nemen;
- het geduld om ruimte te geven;
- en het zelfvertrouwen om ruimte te delen.
Dit model leert u om uw eigen gedrag flexibeler en effectiever te maken, en een stijl van overtuigen te ontwikkelen die echt bij u past. Door de tips, experimenten en reflecties in dit boek kunt u er direct zelf mee aan de slag gaan en uw overtuigingskracht op het werk vergroten.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Nico Swaan
Inhoudsopgave
Voorwoord: Erik Boers en Nico Swaan
Inleiding
1. Waarom toch al die gesprekken
2. Drie dimensies van invloed
3. Vertrouwen is geen ding
4. Vier niveaus in communicatie
5. Communiceren zonder woorden
Terugblik
Bijlage 1: Vragenlijst en scoreblad invloedgedrag
Bijlage 2: Mogelijke gevoelens, behoeften en verlangens
Bijlage 3: Voorbereiden op een lastig gesprek
Over de auteurs
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan