Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Wat is onze naam waard?

Creëer blijvend resultaat voor klanten, medewerkers, aandeelhouders en maatschappij

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789052619965
Verkooppositie 17548377 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Aan welke organisatie zou u uw eigen naam wel willen verbinden? Welke organisaties waardeert u om wat ze zíjn, en om wat ze dóen? Welke organisaties die u kent creëren waarde voor al hun stakeholders? Over dit soort organisaties gaat 'Wat is onze naam waard?' En vooral: hoe u zo'n organisatie wordt.

Het eenzijdig sturen op aandeelhouderswaarde uit de afgelopen tientallen jaren heeft ons niet verder gebracht dan een wereldwijde economische crisis. Een nieuw perspectief is noodzakelijk. Onze huidige economie heeft organisaties nodig die niet alleen waarde creëren voor hun aandeelhouders, maar juist ook voor hun klanten, hun medewerkers én de maatschappij waarbinnen ze opereren. Dat is beter voor iedereen.

Kan dat dan? Ja! Dit boek laat zien hoe organisaties die zich richten op al hun stakeholders op lange termijn veel succesvoller zijn dan de beurshelden van vandaag. 'Wat is onze naam waard?' laat de principes zien die ten grondslag liggen aan duurzame waardecreatie, namelijk de drie waardegolven:
- Leid de waarde;
- Manage de waarde;
- Market de waarde.

Hoe creëert u duurzame waarde? Hoe zorgt u ervoor dat alle stakeholders enthousiast zijn over je organisatie? Dit boek geeft antwoord op al deze vragen aan de hand van vele voorbeelden, inspirerende cases (waaronder Rabobank, Starbucks, Aravind Eye Hospital en Zappos) en nieuw onderzoek. Bovendien krijgt u als lezer indringende vragen voorgelegd ter zelfreflectie en tools aangereikt om zelf mee aan de slag te gaan.

Specificaties

ISBN13:9789052619965
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:291
Druk:1
Verschijningsdatum:14-11-2012

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Varen op golven van waarde - Jeroen Geelhoed
Annegreet van Bergen 9 november 2012 De titel zou je op het verkeerde been kunnen zetten. Wat is onze naam waard? van Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud en Ingrid Smolders zou best een accountancyboek kunnen zijn over de waardering van immateriële activa. Maar dat is het niet. Dit boek gaat over bedrijven die méér willen dan het creëren van aandeelhouderswaarde.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed is directeur Markt & Strategie bij Breman Installatiegroep. Hiervoor was Jeroen lange tijd partner bij &samhoud. Hij sprak op TEDx Sheffield en is (co)auteur van de boeken Kus de visie wakker, Plezier & prestatie, Be Useful, Wat is onze naam waard?, Briljante businessmodellen, Briljante businessmodellen in de zorg, Briljante businessmodellen in finance en Briljante businessmodellen in food. De rode draad in deze boeken is: waardevolle organisaties bouwen voor en met klanten, medewerkers, aandeelhouders en maatschappij.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Over Salem Samhoud

Salem Samhoud is ondernemer en organisatieadviseur en realiseert doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hij is oprichter van het succesvolle adviesbureau &samhoud en geestelijk vader van het concept persoonlijke visie

Andere boeken door Salem Samhoud

Over Ingrid Smolders

Ingrid Smolders is the author of the book 'Great Place to Work', and is also a managing partner at the &samhoud consultancy firm. In addition to guiding change processes in large organizations, she is also in charge of &samhoud's daily management.

Andere boeken door Ingrid Smolders

Inhoudsopgave

Inleiding en samenvatting
Waarde creëren voor àlle stakeholders
Deze filosofie presteert op lange termijn acht keer beter
De golven van waarde
Leeswijzer
Bronnen voor de waardegolven
Verbind je naam aan je organisatie

DE FUNDAMENTEN VAN WAARDECREATIE

1. Waarde voor iedereen
1.1 Wat is waarde?
1.2 Waarde voor wie?
1.3 Europa: Rijnland roert zich
1.4 Amerika: Conscious Capitalism
1.5 Afrikaans management: Ubuntu
1.6 Meer waarde voor allen is meer waarde voor ieder afzonderlijk
1.7 Terugblik en vooruitblik

2. Starbucks
2.1 Hoe het allemaal begon
2.2 Groei
2.3 Pijn
2.4 Wervelwind
2.5 In de modder
2.6 Volharding
2.7 Ondernemerschap
2.8 Terugblik en vooruitblik

3. De waardegolven
3.1 Leid de waarde
3.2 Manage de waarde
3.3 Market de waarde
3.4 Terug naar Starbucks
3.5 De golven concreet gemaakt
3.6 Terugblik en vooruitblik

golf 1: leid de waarde

4. Mobiliseer energie
4.1 Wat gebeurt hier?
4.2 Urgentie en opwinding
4.3 Bronnen voor urgentie en opwinding: de waardeanalyse
4.4 De energie van de baas
4.5 Wat het níet is
4.6 Terugblik en vooruitblik

5. Neem eigenaarschap
5.1 Eigenaarschap aan de top
5.2 Wat Carlos Ghosn deed
5.3 Leidende coalitie
5.4 Laat klanten en medewerkers meedoen: online en massaal
5.5 Wat dit alles ons brengt
5.6 Meer is beter
5.7 Terugblik en vooruitblik

6. Bepaal de koers
6.1 Alignment
6.2 Visie ontwikkelen
6.3 Achmea Zorg & Gezondheid: visieproces in een fusieproces
6.4 Het businesstransformatiemodel
6.5 Ristorante D'O gooit zijn businesstransformatiemodel om
6.6 Merkpositionering
6.7 De strategiekaart
6.8 Doorvertaling van de strategie: geen dikke pakken papier
6.9 Terugblik en vooruitblik
Wrap up: Leid de waarde

golf 2: manage de waarde

7. Maak waar en verbeter
7.1 Leef de visie en het merk
7.2 Uitvoeren van de strategie
7.3 Empower ondernemerschap
7.4 Terugblik en vooruitblik

8. Zappos
8.1 Resultaten
8.2 Leid de waarde bij Zappos
8.3 Manage de waarde bij Zappos
8.4 Terugblik en vooruitblik
Wrap up: Manage de waarde

golf 3: market de waarde

9. Inspireer anderen
9.1 Don't impress, be inspirational
9.2 Inspireer wie?
9.3 Laat je zien
9.4 Deel je waarde
9.5 Inspiratieblokkades
9.6 Terugblik en vooruitblik

10. Rabobank
10.1 Blijven we een coöperatie?
10.2 Gebalanceerd prestatiemanagement
10.3 Market de waarde
10.4 Terugblik en vooruitblik
Wrap up: Market de waarde

grotere golven maken

11. Verander holistisch
11.1 Leiderschap en team
11.2 Manage de verandering
11.3 Leiderschap en het managen van de verandering bij AkzoNobel Deco Spain
11.4 Doorbraak in de cultuur
11.5 Holistisch veranderen bij de fusie Achmea en Interpolis
11.6 Terugblik en vooruitblik

12. Dr. V.
12.1 Het leven start pas na je pensionering
12.2 Iedereen zicht geven
12.3 Een briljant businesstransformatiemodel
12.4 Het leiderschap van dr. V.
12.5 Overdracht van leiderschap

Epiloog
Dankwoord
Noten
Literatuurlijst
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wat is onze naam waard?