Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Klantbelang centraal

Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789055162963
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

Het thema 'klantbelang centraal' gaat verder dan alleen de vraag in welke mate een financiële onderneming een zorgplicht heeft jegens haar klanten. Het thema is bepalend voor de wijze waarop en aan wie welke financiële diensten worden verleend. Financiële ondernemingen moeten hun verdienmodel hierop aanpassen. De aankomende regelgeving dwingt financiële ondernemingen hiertoe. Het provisieverbod, regels over het productontwikkelingsproces, de verplichting tot ketenbeheersing, het afnemen van het financieel rijbewijs, het afleggen van de bankierseed en de invoering van de publiekrechtelijke zorgplicht zijn voorbeelden van het ingrijpen door de wetgever. In deze bundel belichten experts werkzaam in de (financiële) praktijk en in de wetenschap hun visie op het thema 'klantbelang centraal'.

Klantbelang Centraal bevat bijdragen van: prof. mr. W.H. Van Boom, mr. E.V.G. Bot, prof. mr. D. Busch, mr. M.R. van Dam, mr. E.M. Dieben, mr. F.M.A. 't Hart, ir. Th.F. Kockelkoren MBA, dr. A.J.C.C.M. Loonen, mr. M.L. Tuil en mr. J. Wortel.

Specificaties

ISBN13:9789055162963
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:100
Druk:1
Verschijningsdatum:3-4-2015
Hoofdrubriek:Juridisch

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Frank 't Hart

Dr. mr. F.M.A. ’t Hart is compagnon van Hart advocaten. Hart advocaten is een gespecialiseerd advocatenkantoor voor financiële ondernemingen en houdt zich uitsluitend bezig met financieel recht. ’t Hart is rechter-plaatsvervanger bij de fraudekamer van de rechtbank Gelderland. Daarnaast doceert en publiceert hij regelmatig over het financieel recht en is hij redacteur van (juridische) boekenseries en tijdschriften.

Andere boeken door Frank 't Hart

Inhoudsopgave

1. Herkomst en ontwikkeling van het begrip 'klantbelang centraal' – mr. E.M. Dieben
2. De impact van het klantbelang op het verdienmodel – mr. F.M.A. 't Hart
3. Het productgoedkeuringsproces en het productherbeoordelingsproces en het centraal stellen van het Klantbelang – mr. E.V.G. Bot
4. Contouren van een generieke zorgplicht in de Wft – prof. mr. D. Busch
5. Tekstbegrip en klantbelang bij financiële producten – mr. M.R. van Dam, prof. mr. W.H. van Boom en mr. M.L. Tuil
6. Klantbelang Centraal: een kritische beschouwing – dr. A.J.C.C.M. Loonen
7. Een hele zorg; de eigen verantwoordelijkheid van de financiële consument – mr. J. Wortel
8. het centraal stellen van het klantbelang: waarom, wat en hoe? – ir. Th.F. Kockelkoren MBA

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klantbelang centraal