Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Tien doodzonden van marketing

Waarschuwingssignalen en oplossingen

Gebonden Nederlands 2006 9789055944828
Voormalig top 100Totaal 38 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

De marketing zit tegenwoordig in het slop. Nieuwe producten mislukken in onrustbarend tempo en de meeste reclamecampagnes brengen bij de consument niets bijzonders teweeg. Direct mail levert nauwelijks één procent respons op. De meeste producten komen over als uitwisselbare verbruiksartikelen, in plaats van als sterke merken.

Geen wonder dat directies van ondernemingen de teugels van de marketingafdeling strakker gaan aanhalen. Ze willen een cijfermatige inschatting zien van het rendement op investeringen voor en na elke grote campagne. Zonder verantwoording over de te verwachten winst is, als in de kosten moet worden gesneden, het marketingbudget als eerste aan de beurt.

Waarom werkt marketing niet zoals het moet? Philip Kotler, auteur van een groot aantal marketingboeken, noemt de tien grootste gebreken van de huidige marketingpraktijk.

Kotler bespreekt elk van deze gebreken in een apart hoofdstuk. Hij begint met een lijst van signalen en symptomen die duidelijk maken of de onderneming een van deze kwalen over zichzelf afroept. Daarna noemt hij een aantal essentiële verbeteringen om uw bedrijf beter te laten functioneren. Kotler noemt een reeks uitvoerbare maatregelen om de ontspoorde marketing weer op de rails te krijgen - maatregelen die hun effectiviteit al hebben bewezen. Het gaat hier niet om snelle noodreparaties, maar om lange termijn oplossingen voor lange termijn problemen.

'De tien marketingdoodzonden' behandelt cruciale onderwerpen die iedere marketeer moet beheersen. Dit boek is onmisbaar voor elke onderneming en iedere marketeer die betere producten en diensten wil leveren, betere marketingplannen wil opstellen en de relaties met de klanten wil verbeteren.

Specificaties

ISBN13:9789055944828
Trefwoorden:marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:151
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Tien doodzonden van marketing
Bert Peene | 26 oktober 2006
Waarom een boek uitgeven wanneer de auteur niets nieuws te melden heeft? Die vraag drong zich op bij het lezen van de nieuwste Kotler, getiteld 'Tien doodzonden van marketing. Waarschuwingssignalen en oplossingen'. Op het antwoord hoefde ik overigens niet lang te wachten, dat wordt al in de inleiding van het boekje gegeven. Het is zelfs de allereerste zin: 'Marketing staat er slecht voor. Niet de marketingtheorie, maar de marketingpraktijk.' En daarmee ben ik het helaas van harte eens.
Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
5 stemmen
0
4
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Philip Kotler

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere 'Social Marketing', 'Marketing Places', 'The Marketing of Nations' en 'Marketing Management', dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken. Kotler was de eerste die is verkozen als Leader in Marketing Thought door de leden van de American Marketing Association. Tevens heeft Kotler belangrijke prijzen toegekend gekregen, zoals de Paul D. Converse Award, De Steuart Henderson Britt Award, de Distinguished Marketing Educator Award, de Prize for Marketin Excellence, de Charles Coolidge Parling Marketing Award en de Marketing Educator of the Year Award. Kotler bezit tevens een ere-doctoraat aan de universiteiten van Stockholm, Zürich en aan de School of Economics in Athene en Krakau.

Andere boeken door Philip Kotler

Inhoudsopgave

Inleiding - De huidige stand van zaken in marketing

1. Uw onderneming is onvoldoende marktgericht en/of klantgestuurd
2. Uw onderneming weet onvoldoende af van haar doelgroep
3. Uw onderneming heeft haar concurrenten onvoldoende scherp gedefinieerd en let onvoldoende op wat ze doen
4. Uw onderneming is onvoldoende zorgvuldig in haar relatie met de belanghebbenden
5. Uw onderneming is slecht in het opsporen van nieuwe kansen
6. De marketingplannen en het planningsproces van uw onderneming laten te wensen over
7. Het service- en productiebeleid van uw onderneming wordt niet goed in de hand gehouden
8. Uw onderneming besteedt onvoldoende aandacht aan merkopbouw en communicatie
9. De onderneming is slecht ingesteld op effectieve en efficiënte marketing
10. Uw onderneming haalt niet het maximale uit de beschikbare technologie

Naschrift - De tien geboden voor effectieve marketing
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Tien doodzonden van marketing