Lees verder
Jeanet Bathoorn (1966) is trainer en internationaal spreker op het gebied van social media. Ze is bij uitstek in staat om de materie op heldere wijze uit te leggen aan mensen die wel geïnteresseerd zijn, maar geen idee hebben waar te beginnen. Haar slogan: 'Digitaliseer jezelf!'
Meer over Jeanet BathoornGet Social+
Online netwerken voor beginners
Gebonden Nederlands 2012 7e druk 9789055948833Samenvatting
Wel eens gehoord van 'social media' maar hebt geen idee hoe het precies werkt en wat u ermee kunt? Bent u nieuwsgierig en wilt u ontdekken hoe u er effectief gebruik van maakt om online te netwerken? Dan hebt u het juiste boek te pakken.
In 'Get social+' maakt u kennis met online netwerken zoals LinkedIn, Twitter, Facebook en Google+, maar ook met andere mogelijkheden om informatie online met elkaar te delen zoals Flickr, Spotify, Foursquare en Prezi. In sneltreinvaart bent u up-to-date, weet u welke netwerksite en tools geschikt zijn voor uw doel en kunt u direct online aan de slag. Of u nu uw netwerk wilt vergroten of als ondernemer meer klanten of business wilt aantrekken, laat u inspireren en get social!
'Jeanet Bathoorn beschrijft in Get Social op een enthousiaste en vlot leesbare manier hoe social media voor ieder van ons van toegevoegde waarde kunnen zijn. Ze doorspekt haar vele praktische tips met cijfers, citaten en voorbeelden van mensen die na lang aarzelen toch social media zijn gaan gebruiken en nu spijt hebben dat ze niet eerder zijn begonnen. Get Social is een aanrader voor iedereen die zich afvraagt wat te doen met social media en de eerste stappen wil gaan zetten op social media vlak.'
- Jan Vermeiren, oprichter van Networking Coach en auteur van 'Let's Connect!' en 'Hoe LinkedIn nu echt gebruiken'
Specificaties
Expertrecensies (8)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jeanet Bathoorn
Inhoudsopgave
Hoe werkt dit boek?
1. Wat zijn social media?
-Huh, social media?
-Wat is je doel?
-Welke categorieën social media zijn er?
2. Een overzicht van online netwerken
-Wat is online netwerken?
-Je strategie bepalen
-Social media zijn geen hobby
-Google+
-Hyves
-NING en de overgang naar Grou.ps
-Path – Netwerken zonder social netwerksite
-Mindz
-Female Factor
-Ikki
-re.vu
-Overige websites
-Overzicht van websites
3. De impact van social media
-De opkomst van social media
-Vroeger hadden we knoppenangst, of in het Engels: cyberphobia
-Hoe social media de onderstroom in beweging zetten
-De gevolgen van social media
4. Online netwerken en vrouwen
-Vrouwen, bedankt
-Participatie van vrouwen
5. Handigheidjes bij het online netwerken
-Google Documenten
-Google Agenda
-Google Alerts
-Digitale takenlijst
-iGoogle
-Google Reader en RSS-feeds
-Skype
-Documenten versturen - niet via de mail
-QR-codes
6. Gevaren van online netwerken
-Privacy
-Verslaving of informatie-overload
-Tijdsbesteding
-Onpersoonlijk
-Iedereen leest mee - vakantie
-Blunders
Verklarende woordenlijst
Dankwoord
Inspiratiebronnen
Literatuur
Over de auteur
QR-code
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan