Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen
Marleen Bekkers

senior adviseur, ICSB Marketing en Strategie.

Meer over de auteurs
Doordachte planning met marketing- en strategiemodellen - Hoe een kwelling een zegen kan worden Yousri Mandour 19 april 2010 Lees het volledige artikel
Marleen Bekkers, Yousri Mandour

Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen

Paperback Nederlands 2016 9789058754530
102 beoordelingen
EvergreenTotaal 581 dagen
Verkooppositie 959Hoogste positie: 22
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
45,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Gestructureerd proces
Wanneer er weer eens op de hei gebrainstormd wordt over een nieuwe marketing- of bedrijfsstrategie, is het fijn als er beproefde modellen beschikbaar zijn, zodat het proces zo gestructureerd mogelijk verloopt en er geen belangrijke zaken over het hoofd worden gezien. Ongetwijfeld heb je in zo'n situatie wel eens een SWOT-analyse gemaakt, of de Value Chain van Porter toegepast. Dan weet je uit eigen ervaring dat het toch nog niet zo eenvoudig is om deze modellen te vertalen naar jouw eigen situatie. En ... is het trouwens niet opmerkelijk dat we nog altijd terugvallen op diezelfde, vaak meer dan twintig jaar oude modellen?

Een unieke mix
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen brengt hier verandering in. Je krijgt een overzicht van de 22 belangrijkste modellen die je helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen. Dit overzicht is een unieke mix van klassieke, beproefde modellen en recente, baanbrekende modellen.

De opbouw van het boek loopt parallel aan de stappen van het strategische planningsproces:
Deel 1 - Strategisch startpunt;
Deel 2 - Strategische analyse;
Deel 3 - Strategieontwikkeling;
Deel 4 - Evaluatie en control.

Per model is aangegeven:
- waar in het planningsproces het model in te zetten is;
- wat de kerngedachte van het model is;
- welke stappen je moet doorlopen om het model in je eigen situatie toe te passen;
- wat de beperkingen van het model zijn

Baanbrekende modellen
Deze derde, volledig herziene druk van Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen (inmiddels al meer dan 20.000 exemplaren verkocht) biedt een unieke mix van klassieke, beproefde modellen en meer recente, baanbrekende modellen, zoals:
- de Blue Ocean Strategy;
- het Drielagenbusinessmodel;
- de Net Promoter Score.

Alle modellen zijn zo beschreven dat er direct mee gewerkt kan worden. Het boek staat vol met talloze, actuele praktijkvoorbeelden. Bovendien zijn bij het boek online, interactieve worksheets en checklists van de modellen beschikbaar op www.marketingmodellen.nl.

Voor wie?
Managers die op zoek zijn naar een effectievere invulling van het proces van marketingplanning en strategievorming.

Specificaties

ISBN13:9789058754530
Trefwoorden:marketing, strategie, marketingstrategie, strategische marketing, modellen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:300
Uitgever:Boom
Druk:3
Verschijningsdatum:26-7-2018
Hoofdrubriek:Marketing, Strategisch management
ISSN:

Expertrecensies (2)

Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen
Chantal Bakker | 13 februari 2008
'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' is een prettig naslagwerk over de belangrijkste marketing- en strategiemodellen.
Lees verder
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen
Eric van Arendonk | 23 oktober 2005
De titel van dit boek heeft mij in eerste instantie op het verkeerde been gezet. Ik verwachte een boek aan te treffen waarin droog de bekende modellen gerangschikt zouden staan. Altijd makkelijk bij de vraag; hoe zat het ook alweer? Niets is minder waar. Op de helft van het boek had ik al het gevoel van YES, eindelijk een boek die de modellen als een instrument benadert in plaats van een model is een model. Neem nu de SWOT analyse; hoe vaak wordt deze niet te pas en te onpas (mis)gebruikt. Als ik vraag waarom dit model is toegepast, krijg ik vaak te horen dat dit nu eenmaal hoort bij het opzetten van een marketingplan. Meestal staan er dan ook nog een tiental items per kwadrant. Daarnaast ontbreekt het meest essentiële van de analyse, de confrontatiematrix, nog vaak. Ik heb nu de oplossing gevonden. De eerste de beste die bij mij komt met een dergelijk verhaal krijgt onmiddellijk 'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' van mij. Dat zal hem leren! Na het lezen van een enkel hoofdstuk weet hij wat hem te doen staat.
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
102 stemmen
38
43
16
3
2
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Doordachte planning met marketing- en strategiemodellen - Hoe een kwelling een zegen kan worden
Yousri Mandour 19 april 2010
Artikel lezen

Over Marleen Bekkers

Marleen Bekkers is werkzaam bij ICSB Marketing en Strategie. Zij heeft jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in uiteenlopende sectoren. Ze houdt vooral van sectoren of plantengroepen die van nature niet aan marketing denken, zoals de not for profit of R&D-ers of andere professionals. Marleen Bekkers werkte ook mee aan 'De Marketingbox').

Andere boeken door Marleen Bekkers

Bekijk alle boeken

Over Yousri Mandour

Yousri Mandour is partner bij ICSB Marketing en Strategie. Hij is gespecialiseerd in strategie, onderzoek en innovatiemanagement.

Andere boeken door Yousri Mandour

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel I: Strategisch startpunt
1. Modellen voor het strategisch startpunt
1.1 Het Ashridge-missiemodel
1.2 Abells Business Definition-model

Deel II: Strategische analyse
2. Externe analyse
2.1 Het Vijfkrachtenmodel van Porter
2.2 De Customer Value Map

3. Interne analyse
3.1 Resource-Based View of the Firm
3.2 De Value Chain van Porter

4. Integratieanalyse
4.1 De SWOT-analyse

Deel III: Klassieke strategieontwikkeling
5. Marktstrategie
5.1 De drie generieke strategieën van Porter
5.2 Het Waardedisciplinemodel van Treacy en Wiersema
5.3 Het groeimodel van Ansoff
5.4 Portfoliostrategieën: BCG- en GE-matrix

Deel IV: Businesstransformatie
6. Businessmodelinnovatie
6.1 Het Business Model Canvas
6.2 Het Klantgestuurde Businessmodel
6.3 Het Businessmodelwiel
6.4 Blue Ocean Strategy

Deel V: Marketingbeleid en implementatie
7. Marketingbeleid en implementatie
7.1 Het SDP-model
7.2 Service Design Thinking
7.3 Het CRM-vaardighedenmodel
7.4 Het SERVQUAL-model
7.5 Het Stage Gate-model
7.6 De Lean Startup-methode

Deel VI: Evaluatie en control
8. Modellen voor evaluatie en control
8.1 OGSM
8.2 De Marketing Balanced Scorecard
8.3 De Net Promoter Score (NPS)

Bronnen
Over ICSB Marketing en Strategie

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Procurement control
    Remko van der Honing
    Procurement control
    € 36,95
  • Management Control
    Wim Tijhaar
    Management Control
    € 54,95
  • Management - NIVE editie
    Richard Daft
    Management - NIVE editie
    € 37,95
  • De scriptiesupporter
    Bram Padmos
    De scriptiesupporter
    € 9,95
  • Basisboek Integrale Veranderkunde
    Anton Cozijnsen
    Basisboek Integrale Veranderkunde
    € 72,50
  • Accounting Architecture Model
    Marinda van Harskamp
    Accounting Architecture Model
    € 21,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen

        Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen
        Marleen Bekkers , Yousri Mandour
        /