Cees van Zoest studeerde sociologie aan de Rijksuniversiteit van Utrecht. Hij werkte als studierichtingleider en docent in het hbo.
Meer over Cees van ZoestKwaliteitszorg voor non-profitorganisaties
Met succes overleven in een concurrerende markt
Paperback Nederlands 2010 9789059315808Samenvatting
Kwaliteitszorg heeft de afgelopen jaren een steeds belangrijker plek gekregen binnen de instellingen voor educatie, zorg en welzijn. Steeds meer organisaties zijn overtuigd van het nut en de betekenisvan kwaliteitszorg. Het maakt steeds meer onderdeel uit van de dagelijkse werkzaamheden binnen de instelling. Leidinggevenden en medewerkers zien dat kwaliteitszorg bijdraagt aan een kwalitatief hoogstaand aanbod en er voor zorgt dat instellingen met succes overleven.
Dit boek geeft antwoord op de vraag wat kwaliteitszorg is en hoe je dit binnen de organisatie met succes kunt opzetten. Centraal daarin staat de uitdaging om te werken aan concrete verbeteringen waarbij voortdurend de creativiteit van zoveel mogelijk medewerkers wordt benut. Zo wordt de dienstverlening geoptimaliseerd en de organisatie in al haar facetten verbeterd. Het boek biedt tal van concrete methodische handreikingen. Het accent ligt op de non-profitsector.
Het boek is geschreven voor (aankomend) functionarissen in dienstverlenende organisaties die op enigerlei wijze te maken hebben met kwaliteitszorg en kwaliteitsbeleid.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1 De betekenis en het belang van kwaliteitszorg
2 Kwaliteitszorg, een visie en een model
3 Onderzoek naar klantentevredenheid
4 Werken aan medewerkerstevredenheid
5 Van het ontwikkelen naar het beheersen van kwaliteit
6 Het organiseren van kwaliteitszorg
7 Kwaliteit met succes ontwikkelen
8 Kwaliteitszorg, cultuurverandering en weerstanden
9 Kwaliteitszorg en communicatie
10 Kwaliteitszorg en projectmatig werken
Bijlage: Kwaliteit verbeteren doe je samen
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan