Lees verder
Gerard Rathenau is online marketinganalist/strateeg. Hij is in 2010 begonnen als campagnemanager bij PauwR en heeft zich vervolgens via de ANWB ontwikkeld tot Digital Analist. De afgelopen jaren heeft hij zich doorontwikkeld van analist naar strategisch marketingadviseur.
Meer over Gerard RathenauHandboek Google Analytics
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789059407626Samenvatting
Google Analytics is het meest gebruikte pakket voor websitestatistieken onder (online) marketeers. En inmiddels is Google bezig met de uitrol van de vernieuwde versie, Universal Analytics geheten. In dit Handboek leer je dat je met Google Analytics en Universal Analytics zeer praktische informatie kunt achterhalen, zodat je meer inzichten krijgt over het gedrag van de bezoekers van je website.
Met Google Analytics kun je echter veel meer dan alleen statistieken – zoals bezoeken en conversies – bekijken. Door gebruikersgedrag te achterhalen krijg je informatie waar je acties aan kunt koppelen. Het 'Handboek Google Analytics' gaat uitgebreid in op de functies en mogelijkheden van Google Analytics en is doorspekt met tips, voorbeelden en praktijkcases.
Aan de orde komen onder andere:
- Wat komt er kijken bij de implementatie van Google Analytics?
- Welke dashboards en (aangepaste) rapporten kun je in Google Analytics gebruiken?
- Wat zijn filters en segmenten en hoe kun je deze in de praktijk toepassen?
- Wat is event tracking en hoe kun je uit deze functionaliteit actiegerichte inzichten halen?
- Wat is conversieattributie en hoe kun je deze cijfers vertalen naar praktische informatie om je campagneresultaten te verbeteren?
- Welke mogelijkheden biedt Google Analytics om online marktonderzoek uit te voeren?
- Wat zijn de meest gestelde vragen en misverstanden over Google Analytics?
Dit boek is geschreven voor (online) marketeers en website-eigenaren die meer inzichten uit sitestatistieken willen halen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Gerard Rathenau
Inhoudsopgave
De mogelijkheden van Google Analytics
Universal Analytics
Implementatie Universal Analytics
Maak een meetplan voordat je aan de slag gaat
De insteek van dit boek
Voor wie is dit boek geschreven?
Welke onderwerpen komen aan bod?
1. Aan de slag
2. Rapportages
3. Werken met filters
4. Segmenten
5. Gebeurtenissen meten met event tracking
6. Conversieattributie
7. Online marktonderzoek met Google Analytics
8. Veel gestelde vragen en misverstanden
9. Conclusie en toekomstperspectief
A: Meerdere subdomeinen doormeten
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan