Lees verder
Martijn Arets daagt en inspireert met zijn bedrijf Brand Expedition organisaties en individuen uit op het gebied van merk, strategie, ondernemerschap, innovatie, nieuwe business modellen en, niet te vergeten, social media.
Daarnaast gebruikt hij zijn ervaring en energie om andere organisaties verder te helpen en om te participeren in startups die de wereld willen veranderen.
Meer over Martijn AretsBrand expedition
Een reis langs Europa's meest inspirerende merken
Gebonden Nederlands 2011 1e druk 9789059724358Samenvatting
Martijn Arets is door bezoekers van Sprout.nl uitgeroepen tot 'Beste ondernemer van 2011'
Waar we ook gaan en staan, we worden altijd omringd door merken. Toch vragen we ons zelden af hoe ze zijn ontstaan. Welke filosofie hield de oprichter van een merk er op na? Welke factoren droegen bij aan het succes? Wat ging er goed? Wat niet? En hoe zorgt een merk ervoor dat het ook in de toekomst succesvol blijft?
Marketingprofessional Martijn Arets ging op zoek naar antwoorden op deze vragen en bezocht twintig Europese merken tijdens een unieke reis: de Brand Expedition. Hij zegde zijn baan op, verzamelde sponsors en mediapartners om zich heen en trok in een authentiek Volkswagen T2 busje vijf maanden Europa in.
Zijn avonturen en ervaringen waren tijdens de reis te volgen via brand-expedition.eu en zijn wekelijkse artikelen in dagblad De Pers. In dit boek vertelt hij de verhalen van twintig aansprekende Europese merken als LEGO, Mini, Freitag en Adidas, afgewisseld met foto's, citaten en zijn belevenissen onderweg.
'Brand expedition' is niet alleen interessant voor mensen die zich professioneel bezighouden met marketing en merkontwikkeling, maar ook voor iedereen die zich interesseert voor de oorsprong van Europa's bekendste merken en de avontuurlijke verhalen, inspirerende visies en leuke anekdotes die bij hun ontwikkeling horen.
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Martijn Arets
Inhoudsopgave
NETLOG - Van slaapkamer tot hoofdkantoor
KOZIOL - Altijd vooruitlopen op trends
MINI - Geen statussymbool maar een uitdrukking van persoonlijk
ADIDAS - Noppen maken Adi beroemd
LEGO - Lego vindt de crisis heerlijk
KOENISEGG - Van jongensdroom naar supercar
KRONAN - Met een oerfiest de wereld veroveren
BANG & OLUFSEN - Overleven in een nichemarkt
TOMTOM - Met een kastje de wereld over
PHILIPS - Het gloeilampenimago voorbij
INNOCENT - Alles opzij voor een smoothie
MANCHESTER UNITED -Iedereen hoort bij het team
DUVEL - Belgische bier met een buitenlands tintje
VICTORINOX - De messen geslepen na 9/11
OLYMPISCHE SPELEN - Twitteren vanaf de Olympus
ALESSI - Schakel tussen designer en consument
FREITAG - Duurzaam design
SWAROVSKI - Meer dan juweeltjes van kristal
SKYPE - Verbinden zonder budget
THE BODY SHOP - Echt groen
Brands not 2 visit
Conclusie
Nawoord
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan