Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

37 Vragen voor een succesvol verkoopgesprek

Ingenaaid Nederlands 2010 5e druk 9789074864718
Voormalig top 100Totaal 23 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Elke verkoper leert dat hij vragen moet stellen tijdens een verkoopgesprek. Onderzoeken naar het succes van verkopers laten steeds weer zien dat vragen stellen de sleutel tot het binnen halen van opdrachten is. Toch blijkt de kunst van het vragen stellen in verkoopgesprekken een groot probleem te zijn voor verkopers.

In dit boek vindt u 37 soorten vragen. Als afsluiting worden verschillende technieken besproken en tips gegeven om de vraagstelling te optimaliseren. Ook is een lijst met honderd vragen opgenomen die u tijdens verkoopgesprekken direct kunt toepassen. Met de, vaak verrassende, informatie in dit boek kunt u de kwaliteit en het resultaat van uw gesprekken verbeteren.

Specificaties

ISBN13:9789074864718
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:116
Druk:5
Verschijningsdatum:30-8-2010
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Lezersrecensies

4.1 van de 5
17 stemmen
9
4
2
1
1

Over Harrie van Heck

Gepassioneerd sales- en klantdeskundige in theorie en vooral praktijk "Verkopen is een passie, een beleving", volgens Harrie van Heck (alias DrSeelz). Hij kruipt tijdens zijn lezingen, publicaties en trainingen dan ook moeiteloos in de huid van de klant, de verkoper en/of de salesmanager. Op een speelse, cabareteske manier laat hij deelnemers en lezers ervaren hoe verkopers en klanten zich gedragen. (Verkoop)taboes worden bespreekbaar gemaakt en doorbroken. Harrie van Heck is zijn carrière begonnen als straattheater artiest en na wat omzwervingen uiteindelijk in het verkoopvak terecht gekomen. Hij heeft als salesmanager gewerkt bij Xerox Nederland en is verantwoordelijk geweest voor het Europees Training Centrum van Xerox in Brussel. Zijn resultaatgerichtheid is volgens hem mede te danken aan de periode dat hij bij dit bedrijf heeft gewerkt. Zijn ongebreidelde creativiteit en zijn passie voor mensen en het verkoopvak gecombineerd met zijn praktische resultaatgerichte houding maakt hem tot een niet alledaagse spreker/trainer en publicist die u niet gauw zal vergeten. Harrie is gespecialiseerd in het (re)activeren van verkooptalent, het synchroniseren van marketing en sales, en organiseert trainingen, sales circussen en ontwikkelt praktische salestools. Samen met zijn dochter schrijft hij 'Salesgirl', een vaste column in vaktijdschrift 'Sales Management' en schrijft hij ook columns als DrSeelz op www.salesonline.nl Hij heeft hij diverse boeken geschreven over het vak verkopen en hij is de schrijver van de internationaal bekende trainingen BrainBoost® Verkooptactiek en de Sales Essentials.

Andere boeken door Harrie van Heck

Inhoudsopgave

1. Waarom stellen we vragen in een verkoopgesprek?
2. In welke fase van het verkoopgesprek stellen we vragen?
3. Open vragen
4. Gesloten vragen
5. Directe vragen
6. Indirecte vragen
7. Retorische vragen
8. Keuzevragen
9. Doorvraagvragen
10. Beslissingsvragen
11. Bevestigingsvragen
12. Stimuleringsvragen
13. Uitdagingsvragen
14. Gevoelsvragen
15. Omkeervragen
16. Voorafsluitende inventarisatievragen
17. Suggestieve vragen
18. Analysevragen of situatievragen
19. Probleemvragen
20. Consequentievragen
21. Oplossingsvragen
22. Informatieve vragen
23. Controlevragen
24. Motiveringsvragen
25. Multiplechoicevragen
26. Machinegeweervragen
27. Strikvragen
28. Hoofdvragen
29. Conflictvragen
30. Ja-vragen en nee-vragen
31. Tegenvragen
32. Weetvragen
33. Voorbereidingsvragen
34. Kwaliteitsvragen
35. Afsluitvragen
36. Trechtervragen
37. Koppelvragen
38. Colombovragen
39. Waardevrije vragen
40. Zo leert u vragen stellen
41. Uw vraagstelling optimaliseren
42. Honderd goede vragen voor uw verkoopgesprek

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        37 Vragen voor een succesvol verkoopgesprek