Gratis boekenweekgeschenk bij een bestelling boven de €15,- (geldt alleen voor Nederlandstalige boeken)

De waarde(n) van mijn bedrijf

Zo verander of creëer ik een organisatiecultuur

Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789077432044
Voormalig top 100Totaal 50 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Leven en leidinggeven vanuit waarden is het fundament voor succes, op individueel en zakelijk vlak. Het is de grote uitdaging voor elke (bedrijfs)leider om heel zijn denken en doen op die basis te stoelen. Dit boek wijst de weg in een praktisch en helder stappenplan.

De originaliteit van het boek ligt in het feit dat Richard Barrett uitgaat van verschillende methodes en erin slaagt een synthese te maken. Zo reikt hij modellen en methoden aan die helpen bij het ontwikkelen van een nieuwe bedrijfscultuur. Hij weeft afzonderlijke ideeën samen tot een samenhangend en gemakkelijk te gebruiken raamwerk. Dit boek is intellectueel stimulerend, spiritueel én praktisch tegelijk.

Specificaties

ISBN13:9789077432044
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

recensie
De waarde(n) van mijn bedrijf
Jo Bos | 20 oktober 2006
Veel managers en adviseurs weten hoe moeilijk het is om een cultuur in een organisatie te veranderen. Velen hebben zich er al eens op stuk gebeten. Nieuwe inzichten over dit onderwerp zijn dan ook altijd welkom. Met extra belangstelling heb ik daarom het boek van Richard Barret getiteld 'De waarden van mijn bedrijf' ter hand genomen. De ondertitel 'Zo verander of creëer ik een organisatiecultuur' immers belooft veel. Die belangstelling kwam overigens ook voort uit het feit dat ik nogal gecharmeerd ben van zijn eerdere werk. 'Naar bedrijfsvoering met een ziel' bijvoorbeeld, een boek dat op een mooie manier een verbinding legt tussen hemel en aarde, tussen zakelijk ondernemen en persoonlijke en spirituele ontwikkeling dan wel leiderschap.
Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
6 stemmen
1
2
2
0
1

Inhoudsopgave

Ten geleide
Voorwoord
Inleiding en verantwoording

1. Achtergrond
2. Het zeven-bewustzijnsniveausmodel
3. De hulpmiddelen voor cultuurtransformatie
4. Hoe de waarden van organisaties in kaart worden gebracht
5. Hoe de waarden van individuen in kaart worden gebracht
6. Culturen integreren en het belang van de waarden van de leidersgroep
7. Leiderschap: doorslaggevende factor bij cultuurtransformatie
8. Compleet-systeemverandering: de context van cultuurtransformatie
9. Het kader van compleet-systeemverandering
10. Het belang van besluitvorming op basis van waarden
11. Waardemanagement
12. Integratie van waarderend onderzoek
13. Veerkracht integreren
14. Integratie van het EFQM Excellence-model
15. Nieuwe leiders, nieuwe veranderingsintermediairs

Bijlage: bronvermelding en contactinformatie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De waarde(n) van mijn bedrijf