Boeddha's kookboek
Ki-food; gezond, energiek en slank door het leven
Gebonden NL 2018 1e druk 9789079677535Samenvatting
“Eet vooral gezonder, niet minder.”
Ki-food is gebaseerd op eeuwenoude principes en kennis. In dit boek krijg je de kennis aangereikt om bewust te eten en weer tijd, geld en moeite in een gezonde voeding te steken. Dat levert je direct meer levensenergie, een betere gezondheid en een gezond gewicht op.
De oorspronkelijke voedingsleer van Boeddha heet de Vinaya Pitaka. Dit boek is gebaseerd op deze voedingsleer. Boeddhistische monniken leven gezond en hebben een hoge levensverwachting. Het geheim van hun gezondheid is de afwisseling tussen periodes van vasten (Yin) en eten (Yang), waarbij ze alleen puur en natuurlijk voedsel nuttigen.
Dit boek is gebaseerd op Yin-Yang en de vijf-elementenleer die al vele duizenden jaren oud is. Dat maakt dit boek bijzonder!
Fantastische recepten met Ki Food
Met Ki Food wordt pure en zuivere voeding bedoeld die in boeddhistische kloosters wordt genuttigd met als doel om de gezondheid te verbeteren en in balans te komen. In onze westerse wereld kan deze voedingsfilosofie het verschil maken tussen een gezond en energiek leven en een leven met gezondheidsklachten.
Probeer de vele eenvoudige, gemakkelijke en snel klaar te maken boeddhistische recepten uit Tibet, Nepal, India, Vietnam en Japan en merk hoe snel je lijf weer sterk en gezond is.
De huidige druk is 100% vegetarisch.
Hans Peter Roel (Soest, 1964) is al vijfentwintig jaar bezig met het verspreiden van de kennis over de levensenergie Ki. Hij ziet het als zijn bijdrage aan de wereld om mensen bewust te maken van de energetische effecten van voeding op hun gezondheid en het verspreiden van de meest bijzondere voedingsleer die er ooit is bedacht: namelijk die van Boeddha.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan