Jitske Kramer is antropoloog, internationaal spreker, bestsellerauteur en oprichter van Human Dimensions. Van haar boeken De Corporate Tribe, Building Tribes, Deep Democracy, Jam Cultures, Wow! Wat een verschil, Voodoo, Werk heeft het gebouw verlaten enTricky Tijden zijn meer dan 150.000 exemplaren verkocht. Haar boeken zijn vertaald in het Engels, Duits en Russisch.
Meer over Jitske KramerManaging Cultural Dynamics
Paperback Engels 2009 1e druk 9789081449410Samenvatting
Werken in een interculturele omgeving, binnen Nederland of daarbuiten, geeft een unieke dynamiek aan teamwerk, een dynamiek die ervoor zorgt dat multiculturele teams excelleren of onderpresteren. Verschillen kunnen creativiteit doen bloeien, maar zorgen ook voor onzekerheid. En dat is spannend, soms zelfs bedreigend omdat de machtsbalansen gaan schuiven. Goed leiderschap is dan noodzakelijk. Maar hoe stuurt u als leider de culturele dynamiek in een groep? En waar moet u op letten?
'Managing Cultural Dynamics' geeft antwoord op deze vragen. Jitske Kramer biedt geen recept voor unieke situaties, maar ontwikkelt een helder model om de dynamiek in een team te sturen, en laat zien hoe u een teamcultuur kunt creëren die prettig, passend en effectief is. Het resultaat: onderling vertrouwen, participatie en teamloyaliteit; noodzakelijke ingrediënten voor excellent teamwerk.
Dit is de vertaling van 'Normaal is anders!'
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Introduction
Chapter 1
Starting points for intercultural teamwork
Chapter 2
The background of cultural dynamics
Chapter 3
The impact of culture on teamwork
Chapter 4
Intervention to facilitate the proces of opening up
Chapter 5
Regulating mechanisms of exclusion
Chapter 6
Preventing and solving cultural misunderstandings
Chapter 7
Intercultural competences for leaders
Appendix 1 - Sample questions for a cultural dialogue
Appendix 2 - Quick scan cultural dynamics
Appendix 3 - Globally distributed teams
Notes
Recommended reading
Acknowledgments
About the author
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan