Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Creëer flow op kantoor

Continu leren en verbeteren op kantoor

Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789081503679
Verkooppositie 2579Hoogste positie: 301
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Lekker werken op kantoor, dat had ook de titel van dit boek kunnen zijn. Of: Lean in the Office. Flow is in de Lean-filosofie een belangrijk begrip. Er is sprake van continue flow als het werk voortdurend en gelijkmatig door een proces stroomt, zonder versnellingen en haperingen.
Het woordje flow heeft nog andere betekenissen. De Amerikaanse psycholoog Csikszentmihaliy bijvoorbeeld, gebruikte deze term voor de toestand waarbij je zo geconcentreerd met iets bezig bent, en er zo in opgaat, dat je de tijd en jezelf vergeet. Dat gaat verder dan werken met aandacht en plezier. Momenten van flow zijn geluksmomenten die je vermoedelijk niet elke dag hebt, en zeker niet de hele dag. Maar als je erin zit, resulteert het vaak in buitengewone productiviteit en creatieve uitkomsten. Hoe aantrekkelijk en fijn om te ervaren, deze flow is niet het onderwerp van dit boek. Want hierin gaat het om de flow op kantoor die je ook kan realiseren op een gewone regenachtige maandagochtend op kantoor. Zonder geluksgevoel. Maar gewoon, lekker werken.
Dit boek gaat over het toepassen van de principes van Lean en wachtrijtheorie op administratieve processen.

Specificaties

ISBN13:9789081503679
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:4-5-2022
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Bert Teeuwen

Bert Teeuwen is freelance organisatieadviseur voor bedrijven en overheidsorganisaties, Gespecialiseerd in Continu Verbeteren. Daarnaast is hij schrijver van managementboeken, zoals 5S Werkplekorganisatie en Continu Verbeteren met Kaizenteams, Small Group Activity, A3-rapporten en Scrum.

Andere boeken door Bert Teeuwen

Inhoudsopgave

1 Flow op kantoor
2 Kantoorprocessen
3 Procesvarianten
4 Het systeem
5 De stem van het proces
6 In gesprek met het proces
7 De prestatiedialoog
8 Variatie in de instroom Variabiliteit in de klantvraag
10 John Little en de doorlooptijd
11 De stem van de klant
12 Geen tijd te verliezen
13 Makigami
14 Het proces herontwerpen
15 Standaardiseren
16 Een tosti zonder kaas 125
17 Wachtrijtheorie 138
18 De bezettingsgraad 148
19 Balanceren met buffers 155
20 Werkstroombeheersing
21 Pull en de krokettenmuur
22 Plannen en verdelen
23 Op volgorde zetten
24 Procesbalanceren
25 Lekker werken

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Creëer flow op kantoor