Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De conversation manager 2013

De kracht van de hedendaagse consument / het einde van de traditionele adverteerder

Paperback Nederlands 2013 14e druk 9789081516389
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

BESTSELLER MEER DAN 30.000 VERKOCHTE EXEMPLAREN - Volledig herziene editie met nieuwe cases en theorie

De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Die evolutie heeft een impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders blijven stilstaan.

Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder!

Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager.

Het boek beschrijft aan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijke concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager.

Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt praktische tools om uw veranderingsproces binnen 48 uur te starten. U vindt hiervoor concrete tips om de bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van conversation management met tal van handige online tools die u helpen in uw nieuwe job: Conversation Manager.

"This is the new conventional wisdom. Use it or lose."- Seth Godin

Specificaties

ISBN13:9789081516389
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:14
Verschijningsdatum:29-8-2018
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
De conversation manager
Max Kohnstamm | 11 april 2013
De subtitel van 'De Conversation Manager' luidt: 'De kracht van de hedendaagse consument, het einde van de traditionele adverteerder'. Deze titel deed mij even vrezen voor nog een boek waar op ongenuanceerde wijze wordt beweerd dat in de marketingcommunicatiewereld alles totaal is veranderd. Dat is onzin, want het fundament blijkt onveranderd: marketingcommunicatie draait om het bouwen van sterke merken.
Lees verder
recensie
De conversation manager
Eric van Arendonk | 18 juni 2010
'De conversation manager', hoe verzin je het? Wat moet deze persoon gaan managen, conversaties? Nu ik het boek gelezen heb, weet ik dat dit typische vragen zijn van een zogenaamde ouderwetse marketeer. Komen dezelfde vragen bij u op bij het lezen van de titel dan wordt het hoog tijd dat u dit boek ter hand neemt, zodat u erachter komt wat er zo ouderwets is aan deze gedachte.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
20 stemmen
15
4
1
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Steven Van Belleghem: ‘De consument heeft een revolutionaire ontwikkeling doorgemaakt’
Hans van der Klis 17 mei 2010 In zijn boek De conversation manager draagt Steven Van Belleghem, managing partner van het Europese onderzoeksbureau InSites Consulting, zowel de traditionele adverteerder als CRM ten grave. Zijn antwoord op deze leemte: de Conversation Manager, een manager die op strategisch niveau word-of-mouth-marketing bedrijft. De droom van deze manager is dat zijn klanten net als bij voetbalclubs in de ‘wij-vorm’ gaan praten over hun favoriete merk.

Over Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem is een enthousiasteling op het gebied van klantbeleving! Zijn missie is om bedrijven te inspireren om meer klantgericht te worden. Steven gelooft in het combineren van gezond verstand, nieuwe technologieën, een empathische menselijke benadering, het spelen van het lange spel en het nemen van sociale verantwoordelijkheid om keer op keer het hart en de zaken van klanten te winnen. Om zijn missie te bereiken, heeft hij 6 internationale bestsellers geschreven (>150.000 exemplaren verkocht); hij deelt nieuwe ideeën op zijn sociale kanalen (inclusief zijn YouTube-kanaal met meer dan 9 miljoen weergaven); hij geeft keynote-presentaties over de hele wereld (>1.500 keynotes in >45 landen) en zijn ideeën worden vaak gedeeld door media zoals Forbes, The Guardian, WARC. Steven vindt zijn inspiratie door bedrijven over de hele wereld te bezoeken. Hij is mede-oprichter van Nexxworks, een inspiratiebureau dat inspiratiereizen organiseert in alle uithoeken van de wereld om leidinggevenden te inspireren hun klantbeleving te verbeteren. Steven is ook een investeerder in bedrijven die gerelateerd zijn aan klantbeleving, zoals IO Digital en SparkX. Steven vult zijn ondernemersactiviteiten aan met zijn werk als parttime marketingprofessor aan de Vlerick Business School en als gastdocent aan de London Business School.

Andere boeken door Steven Van Belleghem

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord
Pak me dan, als je kan
De onderbouw van het boek

1. Samenzijn we sterk
-De kracht van de hedendaagse consument
-Het einde van de 'Traditionele adverteerder'

2. De Conversation Manager
-Het nieuwe denkkader
-Uw merk verdient een hefboom
-Adverteren wordt activeren
-Observeer, faciliteer en participeer in conversaties
-De persoonlijkheid van de conversation manager

3. Ik wil een Conversation Manager worden
-De filosofie van de conversation manager
-De praktijk van de conversation manager
-U hebt nog 48 uur

De tien meest gestelde vragen
Nawoord: De conversation company

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De conversation manager 2013