Managementboek.nl gebruikt cookies.

Een zaak van fans

Nederlandstalig | Paperback
(14)
Verkooppositie: #970
52 dagen in de top 100
Onze prijs: € 19,95
Vandaag voor 21:00 uur besteld,
morgen in huis.

Samenvatting

Nu met bonus: Ontvang gratis de training 'Fans van mijn zaak'

Anna, Joris en Orlando hebben het lastig. Ze werken als manager, zelfstandige en winkelier, maar hun omzet loopt terug. Op een avond belanden ze samen bij een rockconcert van de zanger David. Hoewel hij in de grote media nooit veel aandacht krijgt, blijkt hij volle zalen te trekken. Hoe doet hij dat? In een serie opdrachten deelt...Toon volledige samenvatting

Inhoudsopgave

Bedankt!

De kennismaking
-Een dramatisch kwartaal van Joris
-Anna aan de bar
-De kaartjes van Orlando

Het concert
-Joris, De Toren en een volle zaaL
-Anna en de Toren over een bericht
-Orlando ziet de achterkant van De Toren
-Het geheim van David

Stap 1: Wie zijn mijn fans?
-Joris zoekt de fans van Morisans
-Anna vindt haar fans
-Geen fans uit Japan voor Orlando
-David Laat zien hoe het anders kan
-Zelf aan de slag: wie zijn jouw echte fans?

Stap 2: Slapeloze nachten
-Het probleem van Morisans
-De magie van Anna
-De oplossing van Orlando
-David weet dat het niet eenvoudig wordt
-Zelf aan de slag: wat is jouw probleem - magie - oplossing?

Stap 3: Direct contact met je fans
-Het callcenter van Orlando
-Een tegenvaller voor Joris waar hij blij van wordt
-Anna zoekt meer fans
-Een verrassing van David in de studio
-Zelf aan de slag: direct contact met je fans

Stap 4: Gratis kennismaken
-Geen netwerkborrels meer voor Anna?
-De gratis weggever van Joris
-Orlando loopt vast
-Een luidruchtige zaterdagavond
-Zelf aan de slag: gratis kennismaken

Stap 5: Gratis, basis en VIP-diensten Leveren
-De VIP-kater van Anna
-Sjiek en kwaliteit voor Orlando
-VIP-ideeën voor Joris
-David en de perenboom met goud
-Zelf aan de slag: gratis, basis- en VIP-diensten leveren

Stap 6: Verkopen aan je fans
-Anna worstelt met waarde
-Joris zoekt een PR-manager
-Orlando verstuurt StijlNieuws
-De waarde van David
-Zelf aan de slag: verkopen aan je fans

Stap 7: Echte waarde en echte winst
-Orlando wordt fan
-Anna en het duizend-dingen-doekje
-Het goede geld van David
-De verrassing van Joris
-Zelf aan de slag: echte waarde en echte winst

Tot slot
Epiloog
Overzicht: de zeven stappen voor goede groei
Meer hulp bij je eigen groei?
Gratis training 'Fans van mijn zaak'
Gratis inspiratie
Doe mee aan de groeiprogramma's

Specificaties

EAN:9789082027402
Taal:Nederlandstalig
Bindwijze:Paperback, 126 blz.
Uitgever:Faxion
Druk:1e druk, 2013

Over Ellen de Lange-Ros

Dr. ir. Ellen de Lange-Ros helpt ondernemers en zelfstandigen sneller te groeien. Ze schreef het boek Een zaak van fans over online marketing en goed geld verdienen. Toen ze zag dat veel ondernemers niet alleen een gebrek aan klanten hebben, maar ook aan tijd, schreef ze het vervolg Een zaak van zacht werken. Omdat geld en groeien onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden, volgde in 2015 een derde deel, over geld.

Ellen promoveerde aan de Universiteit Twente en werkte in verschillende functies bij KPN. Ze startte in 2006 haar eigen bedrijf Faxion. Ze helpt zelfstandig ondernemers om sneller te groeien en meer fans te krijgen voor hun bedrijf door zachter te werken. Op haar blog De Glazenwasser geeft ze gratis advies over helder zicht op je klanten en je groei.


Ellen de Lange-Ros heeft een website op
http://faxion.nl.

Lezersrecensies

Lekker en leerzaam

24-09-2013 | K. Tuinman

Ik pleit voor meer boeken in de vorm van een roman. De meeste boeken zijn zo vreselijk theoretisch en saai. Dit boek niet. En dan is het inhoudelijk ook nog goed en leerzaam. In één ruk uitgelezen en geïnspireerd geraakt.

Praktische insteek is aanmoedigend!

27-08-2013 | J. Rovers

Lees recensie >
In een ruk uitgelezen en ik merk dat ik er vaak met mensen over praat, regelmatig een link naar het boek doorstuur. Een aanrader. Inspirerend, boeiend en vooral aanmoedigend.

Bijzondere romanvorm leest gemakkelijk!

22-07-2013 | P. Mackaaij

Lees recensie >
In het boek vertelt zanger David hoe hij zonder aandacht in de gangbare media (landelijke krant, TV, lokaal blaadje, vakblad) en ondanks de recessie toch volle zalen trekt. David leert zijn sleutel tot succes – een bijzondere manier van marketing – in een serie opdrachten aan manager Joris (in een multinational waar de omzetcijfers dalen), zelfstandige Anna (in de steeds langer wordende periode tussen twee klussen in) en winkelier Orlando (in een hoedenzaak met stagnerende omzet).

Ellen draagt de stof op deze manier vanuit vier invalshoeken over. De bijzondere romanvorm maakt lezen gemakkelijk en houdt je aandacht vast. De praktische voorbeelden geven voldoende inspiratie om zelf aan de slag te gaan met de opdrachten voor je eigen bedrijf waarmee ieder hoofdstuk afsluit. Want deze manier van marketing kan ook jou helpen met het dienstbaar zijn aan je klanten.

Meer lezen: http://www.eenmanierom.nl/een-zaak-van-fans-van-ellen-de-lange-ros/

Chapeau voor Een zaak van Fans!

21-05-2013 | M. Sarneel

Lees recensie >
Ik moet bekennen dat ik met de nodige scepsis aan 'Een zaak van fans' begon.

Als romanschrijfster en schrijfdocente zou ik mijn kromme tenen maar moeten vergeten en gaan voor de inhoud. Want die leek me interessant.
Ellen de Lange-Ros heeft al mijn vooroordelen met haar boek van tafel geveegd: vlot en leesbaar geschreven. Voorzien van cliffhangers, zodat je na ieder hoofdstuk door wilt lezen. Dat is dé manier om een lezer door het verhaal heen te trekken.
Ellen heeft niet alleen een unieke vorm gevonden voor lastige materie, maar die vorm ook nog eens goed uitgevoerd. Chapeau!

Een zaak van fans geeft een heldere kijk op marketing in een verleidelijke vorm.

Marjon Sarneel
www.marjonsarneel.nl

Overvloed voor iedereen!

09-05-2013 | P.M. Iuliano

Lees recensie >
Over inbound marketing, klanten en slimme businessmodellen kun je lang praten. Dat kan op heel veel manieren. De vorm die Ellen de Lange-Ros in haar boek ‘Een Zaak Van Fans’ pakt is verfrissend en helder.

Ze neemt je via de romanvorm mee naar verschillende businesscases van branches die totaal van elkaar afwijken. Ze hebben wel allemaal hetzelfde probleem. Een probleem waar ze allemaal wel eens van wakker liggen: te weinig klanten en omzet.

Hoofdstuk 7 vind ik een knaller: Echte Winst En Echte Waarde. De geldmindset is een lastige, ook voor mij. Helaas is er met geld veel gesjoemeld en heeft het een slechte reputatie gekregen. Veel mensen verkochten hun ziel voor geld.

Je wilt jezelf niet verbinden aan geld, wel aan je ziel, je waarde en je idealen. Terecht meldt Ellen dat je met geld hele mooie dingen kan doen. Met geld kun je de wereld ten goede veranderen, al is het maar stapje voor stapje.

Ellen schrijft: ‘’Geld is niet goed of slecht, geld is neutraal. Het draait om wat mensen met geld doen. Dat maakt het goed of slecht. Jij bepaalt zelf hoe je je geld inzet, of je er goede of slechte dingen mee doet. Het is hoog tijd dat er in onze maatschappij meer mensen komen die goed verdienen en laten zien hoe je goed met veel geld omgaat.”

Ellen weet als geen ander dat de digitale en technologische revolutie The Power terugbrengen naar The People. Techniek, grondstoffen, maar ook zeker geld komt weer terug naar de massa. De toekomst is overvloed voor iedereen!

Petra Iuliano, Marketing & Business Expert
http://www.iuliano.nl

in een ruk uitgelezen

16-04-2013 | M. den Braber

Lees recensie >
Gisteren besteld vandaag om 6 uur uit de brievenbus geplukt en nu om half 10 uit. Heerlijk die romanvorm met zeer herkenbare situaties. Wat slim bedacht deze 3 personages!
Tijdens het lezen heb ik automatisch al veel oefeningen uitgevoerd, maar ga dit na vandaag zeker stap voor stap nog een keer doornemen. Ik weet al wie onze fans zijn!

Ellen goed gedaan en dank je wel!

Herkenbaar en inspirerend

06-04-2013 | H.G. Karssen

Lees recensie >
Het idee van een managementboek in romanvorm sprak mij onmiddellijk aan en het bleek ook echt te werken. Ik heb het boek in één keer uitgelezen en begon al tijdens het lezen automatisch de tips die de personages voor hun bedrijf kregen te vertalen naar mijn eigen situatie. De stappen naar het vinden en houden van 'fans' zijn heel praktisch en de hoofdstukken worden steeds afgesloten met concrete opdrachten (die de personages in het boek ook doorlopen). Omdat de drie personages allemaal in een andere situatie zitten, is het voor verschillende soorten ondernemers en managers herkenbaar. Inspirerend! Ik ga er zeker voor mezelf mee aan de slag.

Lekker lezen over ondernemen

02-04-2013 | N.H.B. Offenberg

Lees recensie >
Ik volg Ellen nu al meer dan een jaar en elke keer weer verrast ze met haar frisse inhoud. Zo ook dit boek. Ik was, net als anderen al zeggen, wat terughoudend over het idee van een roman en werkboek ineen. Maar dat idee pakt juist heel goed uit. Het verhaal leest als een trein en de tips kun je direct toepassen. Stap voor stap krijg je daarmee een beeld van wat je te doen staat in je bedrijf. Aanrader!

De prijs dubbel en dwars waard

28-03-2013 | P.A. van Veen

Lees recensie >
Aanvankelijk was ik wat sceptisch over dit boek.En was ook niet van plan om het te kopen. Tot ik uit nieuwsgierigheid het eerste hoofdstuk eens las. Het was toch gratis, dus waarom niet proberen?

Ik was meteen verkocht en heb het boek meteen besteld. De eenvoud en de vorm waarin het boek geschreven is maken het luchtig maar tegelijkertijd ook erg laagdrempelig en makkelijk te bevatten. Net alsof het op deze manier veel eenvoudiger te vertalen is naar je eigen bedrijf/situatie.

Na enkele dagen kwam het boek binnen. Heb het meteen in één adem uitgelezen. Momenteel lees ik het voor een tweede keer en doe de opdrachten die erbij horen. Er waardevol.

En om niet te vergeten: er hoort ook nog een gratis online training bij.

Hulde voor dit boek!

Echte WINST en echte WAARDE !

23-03-2013 | E. Kassenaar

Lees recensie >
Wow !
Het eerste Nederlandse managementboek in romanvorm! Iedereen kan NU, na het lezen van dit boek, van zijn bedrijf een succes maken.
Je hoeft geen bedrijfskunde te hebben gestudeerd om de lessen van dit boek te begrijpen. Deze business coach legt alles helder en duidelijk uit.

Stap 7 over echte WINST en echte WAARDE. Met jouw dienst of product kun je een bijdrage leveren aan een betere wereld.
Mij spreekt dit bijzonder aan ! Je leest het boek snel uit en kunt meteen aan de slag !

Bij het boek hoort ook nog de GRATIS training “Fans van mijn zaak” geheel digitaal te volgen.

Ellen, bedankt! Ik ga de lessen opvolgen!

Elly Kassenaar

Gouden greep door diverse voorbeelden

21-03-2013 | S.P. Slotboom

Lees recensie >
Ik was eerlijk gezegd een beetje sceptisch over het 'roman' idee van dit boek. Ik had niet gedacht dat je met fictie marketing-principes duidelijk kon maken.

Terwijl je met de personages in het boek juist telkens supermooie en verschillende voorbeelden hebt van toepassingen van die principes. Een gouden greep dus van Ellen de Lange-Ros.

Met een groot deel van de ideeën in dit boek was ik eigenlijk al wel bekend.
Maar juist door al die verschillende voorbeelden heb ik nu meer inzicht gekregen en meer mogelijkheden leren zien.

Een aanrader!

Met sponse, zeem en sopje van een fan

28-02-2013 | P.A. Broeder

Lees recensie >
Vanaf het eerste moment dat ik met haar blog/nieuwsbrief in aanraking kwam, wist ik gelijk, die wil ik in de gaten houden, omdat Ellen de Lange-Ros echt kan vertellen,.. je bent vanaf de kopregel gelijk alert en met een glimlach lees je door, ze beschrijft in dagelijkse ervaringen hoe we meestal omgaan met klanten. Door haar kundigheid krijg je snel een nieuwe kijk op dit onderwerp, die je drijft tot verbetering van je eigen zaak...
Het is niet moeilijk, het is vaak kwestie van "ramenlappen" dat geeft helderheid.
Ik wens haar/alias de Glazenwasser veel fans toe met haar eerste boek.

Nieuwe marketing voor iedereen

16-10-2015 | E. Heribanova

Lees recensie >
De Nederlandse Goldratt vinden we in Ellen de Lange-Ros!

Een management roman kan niet toegankelijker zijn geschreven! Ik weet nog hoe ik het lezen van Het Doel van Goldratt uitstelde omdat ik daar geen tijd voor had. Dit gebeurde me niet met het boek van Ellen. Een zaak van fans is en dunne boek die je snel uit heb, maar de inhoud blijft lang bij je.
EEN ZAAK VAN FANS is heel informatief, innovatief en inspirerend en ook nog leuk. Ellen de Lange-Ros zet de lezer tot actief nadenken over zijn eigen situatie. Omdat ze de theorie uit 4 verschillende invalshoeken beschrijft is haar lezer minder geneigd om te denken dat de theorie mooi klinkt, maar …
Ellen de Lange-Ros laat met haar personages zien, dat ze een marketing doorbraak heeft voor elke organisatie ongeacht de grootte en soort business. Ook al is elke hoofdstuk afgesloten met een samenvatting en opdrachten, blijft het boek boeien! Ik ging met plezier alle opdrachten doen.
Ik hoop dat EEN ZAAK VAN FANS opgepikt wordt door de opleidingsinstituten, zodat Nederlandse bedrijfsleven een grote stap kan maken naar een duurzame economie.

Recensies (15)

Recensie door Dick Bos 

'Een zaak van fans' van Ellen de Lange-Ros is een boek dat in al zijn eenvoud een krachtige boodschap in zich heeft. Het is een boek dat je door de schrijftrant, een romanvorm, boeit en na het lezen blijft hangen. Dan doe je het goed volgens mij!

Aan het begin denk je, 'Een managementboek in romanvorm wat moet dat opleveren?' Het boek is boeiend geschreven en loopt langs de lijnen van drie...Lees verder >
Dick Bos (1958) studeerde onder andere Rechten aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en Bedrijfskunde aan de NCOI Business School (MBA). Daarnaast voltooide hij naast tal van managementcursussen de opleiding tot gecertificeerd compliance officer bij het NIBE-SVV. Hij is werkzaam als senior projectleider en programma- en verandermanager bij het ministerie van Veiligheid en Justitie.

Recensie door Sonja de Bruin 

Dat zo'n klein boekje zoveel ondernemerswijsheid kan bevatten! Ik werk inmiddels bijna vijf jaar met heel veel plezier als ZZP-er en ben, naast mijn interesse in mijn vakgebied, mateloos gefascineerd door het 'vak' ondernemen.

De afgelopen jaren heb ik heel wat boeken over ondernemen gelezen, variërend van matig tot zeer goed. 'Een zaak van fans' van Ellen de Lange-Ros valt wat mij betreft...Lees verder >
Sonja de Bruin is oprichter en eigenaar van Themis Consultancy. Themis Consultancy verleent diensten op het gebied van Quality Assurance en Process Improvement aan bedrijven die zich bezighouden met software- en/of systeemontwikkeling.

Bij dit boek horen ook...