Lees verder
Bart van den Belt (1984) is auteur van 6 boeken en 10 audioprogramma's en een veelgevraagd spreker en trainer over persoonlijke groei, ondernemerschap en leiderschap.
Meer over Bart van den BeltDe online marketingmachine
Omzet, groei en vrijheid dankzij een sucesvolle online marketingstrategie
Paperback Nederlands 2020 2e druk 9789082120660Samenvatting
Uit mijn persoonlijke notitieboek, mei 2017
Om 08:04 uur schrik ik wakker. Ik zit rechtop in bed en wil naar mijn telefoon grijpen om m’n e-mail te checken. Wie weet zijn er nog aanvragen binnengekomen. Als ik naast me kijk zie ik Sanne liggen. We hebben geslapen in een prachtig hotel in Duitsland en zijn onderweg naar onze vakantiebestemming in Italië. Ons favoriete vakantieland. Dan besef ik dat alles geregeld is. M’n aanvragen worden opgevolgd door mijn assistente, een out-of-office-reply is ingesteld en ik krijg gewoon nieuwe leads binnen die volgens een vast proces worden opgevolgd. Ik dacht altijd dat mijn hele bedrijf draaide om mij en door mij, en dat dat altijd zo zou blijven. Maar terwijl ik op vakantie ben, draait mijn bedrijf gewoon door. En dat niet alleen: het groeit ook nog. Met een zucht van verlichting plof ik met mijn hoofd terug in het kussen en slaap nog een paar uur door.
Met dit boek wil ik je een praktisch totaaloverzicht aanbieden waarmee jij de complexe online marketingpuzzel begrijpt én zelf kunt oplossen. Als je de laatste bladzij gelezen hebt, kun jij zelf aan de slag om betere resultaten te bereiken met je bedrijf. Je zult daarvoor heel wat werk moeten verzetten, maar ik beloof je dat al dat werk de moeite waard zal zijn.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Bart van den Belt
Inhoudsopgave
1. Online marketing werkt!
1.1 Ziet je doelgroep je wel staan?
1.2 Waarom is online marketing de oplossing voor ondernemers?
1.3 De klantreis van prospect tot fan
1.4 De onderdelen van de online marketingmachine
1.5 Snel aan de slag
2. Je website als het centrum van je online marketingmachine
2.1 Waarom is je website zo belangrijk?
2.2 Het strategische verschil tussen b2b en b2c
2.3 Hoe leidt he website tot omzet?
3. Winnen met je website
3.1 Kies de juiste domeinnaam
3.2 Vorm: zorg voor consistentie
3.3 Techniek: optimaliseer je website om beter gevonden te worden
3.4 Inhoud: richt je website in voor conversie
3.5 Zo snel mogelijk online
4. Bezoekers naar je website trekken
4.1 Negen manieren om meer bezoekers op je website te krijgen
4.2 Bezoekers trekken met een blog
5. Effectieve e-mailmarketing
5.1 E-mailmarketing is iets anders dan nieuwsbrieven sturen
5.2 De psychologie van e-mailmarketing
5.3 Hoe maak je een autoresponder?
5.4 Van laagdrempelige kennismaking naar duurzame relatie
6. Laat de online marketingmachine draaien
6.1 Maak een contentplanning
6.2 Richt je online kanalen in
6.3 Meten of zweten
6.4 Maak ambassadeurs van je klanten
6.5 Nog even dit…
Bijlage 1: 99 blogtitels
Literatuurlijst
Dankwoord
Over mij
Business Boekenbox
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan