Bas van der Lans (1988) is auteur van het Handboek voor Digitale Slagkracht. Als oprichter van digitaal bureau 'Van Ons' (2006) heeft hij zich als doel gesteld om in 2025 de Coolblue onder de internetbureaus te zijn.
Meer over de auteursHandboek voor Digitale slagkracht
Stop verspilling en grijp de kansen van het digitale tijdperk
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789082741803Samenvatting
Stop verspilling en grijp de kansen van het digitale tijdperk.
Of je nu aannemer of uitvaartondernemer bent, en of je nu mayonaise, rollators of kinderwagens produceert of auto's, taarten, bh's of EHBO-cursussen verkoopt; de Digitale Slagkracht Methode is jouw blauwprint voor meer omzet in het digitale tijdperk. Dit boek geeft je zelfvertrouwen en stappenplannen om jouw serieuze MKB-club vanaf 1 miljoen omzet serieus te doen groeien.
Ondernemer of marketing communicatie specialist: stop met verspilling en laat dit jouw handboek zijn.
Digitale slagkracht methode
Centraal in het boek staat de Digitale Slagkracht Methode; deze maakt marketing- en sales in het digitale tijdperk planbaar. Volgens deze methode zet je in 12 tot 24 maanden een website en digitale marketing neer die serieus bijdraagt aan jouw leads en omzet.
Bonus: Expert-bijdragen en praktijk-cases
6 expert-bijdragen van misschien wel de besten in het digitale vak van deze planeet! Met onder andere ex-Google medewerkers over adverteren, Joost de Valk over zoekmachine optimalisatie en Kees-Jan Diepstraten over Google Apps.
Daarnaast bevat het boek 4 uiteenlopende praktijk-cases van familiebedrijf tot goed doel, van fabrikant tot gefeliciTAART.
Over de auteurs
Bas van der Lans en Robert van Eekhout startten in 2006, tijdens hun studie hun gespecialiseerd WordPress bureau Van Ons BV. Het bedrijf groeide uit tot een vaste waarde in de web- en app development in Nederland, met opdrachtgevers als Joolz, Koffietijd, Proefdiervrij en honderden andere MKB-organisaties. Inmiddels telt Van Ons uit Amsterdam 21 medewerkers. De missie van de organisatie is dat techniek nooit een belemmering mag zijn voor de bedrijfsvoering en altijd bij moet dragen aan marketing en sales: “In 2025 zijn er alleen nog effectieve websites en digitale marketing in Nederland.”
"A must have voor iedere ondernemer die de digitale mogelijkheden wil begrijpen en benutten"
Gert Scheffer, Smart Business Publishers
"Een waardevolle introductie in alles wat ertoe doet."
Rogier Gigengack, Ondernemer
"Voor iedere MKB'er die het aandurft zijn omzet exponentieel te laten groeien door slimme inzet van digitaal."
Annelieke Hoenderkamp, Senior Consultant Bearing Point
"Zie website als medewerker!" Telegraaf
"Innovatie dé sleutel tot groei in het mkb" Het Parool
"Alleen nog maar effectieve websites en marketing in 2025!" BNR
Specificaties
Lezersrecensies
Over Robert van Eekhout
Inhoudsopgave
Jouw organisatie: waarom digitaal gaan
Wanneer dit boek voor jou is
Structuur van het boek
De rol van Digitaal in jouw organisatie
Hoe werkt digitaal: De Digitale Marketing Funnel
Van Vreemdeling naar Bezoeker
Van Bezoeker naar Lead
Van Lead naar Klant
Van Klant naar Superpromoter
Werkwijze: De Digitale Slagkracht Methode
Inspiratie (happiness is just around the corner)
Maken (vind niet opnieuw het wiel uit. Nooit)
Leren (meten is weten)
Verbeteren (elke euro die je vanaf nu uitgeeft resulteert direct in groei)
De investering: wat kost digitaal en wat levert het op?
Leren en zelf doen, niet doen óf uitbesteden – make or buy
Het verschil tussen een website van 2.500 en 25.000
Bureau Kiezen? 20 handvatten om een bureau te kiezen!
Wat levert het op?
Wat ik niet kan besteed ik uit: 4 Expert-bijdragen!
Expert-bijdrage Communicatie door Jerry Helmers
Expert-bijdrage Sales door Rogier Gigengack
Expert-bijdrage SEO door TBA
Expert-bijdrage SEA door ex-Googlers
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan