Ik ben de vegetariër op kantoor, degene die zeurt over of we het plastic wel goed scheiden en degene die, tot grote ergernis van haar collega’s, altijd de thermostaat uitzet aan het einde van de werkdag.
Meer over de auteursLiEF - Succesvol ondernemen voor een betere wereld
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789082943214Samenvatting
De kracht van ondernemen
Ondernemen zonder purpose kan tegenwoordig écht niet meer. Dat is de gedeelde mening van de 29 impactondernemers in dit boek. Stuk voor stuk zijn zij hun bedrijf begonnen met de bedoeling de wereld een stukje mooier te maken. Maar het blijkt dat ‘groen doen’ nog redelijk wat voeten in de aarde heeft. Hoewel het ook een vliegwiel kan zijn voor je bedrijf is de balans tussen commercieel succes en duurzame impact niet altijd makkelijk te vinden. Kies je elke dag voor donkergroen of mag het ook een keertje lichtgroen zijn als je dan sneller en meer impact kunt maken?
Gevestigde namen komen aan het woord, zoals Henk-Jan Beltman van Tony’s Chocolonely, Merein Everaarts van Dopper en Jaap Korteweg van De Vegetarische Slagers en Those Vegan Cowboys. Maar ook de impactondernemers van de toekomst delen hun verhaal. Allen vertellen ze wat duurzaam ondernemerschap voor hen inhoudt, welke uitdagingen het oplevert en wat ervoor nodig is om van een goed initiatief een succesvolle onderneming te maken.
Dennis Mensink ging twee jaar geleden op zoek naar de geheimen van succesvol ondernemerschap in het boek LEF. Samen met Mandy Kraakman deelt hij nu de waardevolle lessen van de grote (en kleine) impactondernemers van Nederland.
LiEF zijn in woord én daad
Bij Mediatic geloven we dat ondernemers het verschil kunnen maken. De verhalen achter elke onderneming, groot of klein, zijn ontzettend leerzaam. Door deze verhalen te delen, hopen wij anderen te motiveren om LiEF te werk te gaan. Dat brengen we zelf ook dagelijks in de praktijk. Door content te maken die inspireert en dit wijd te verspreiden, geven wij een podium aan partijen die het verdienen én nodig hebben. Want uiteindelijk hebben we iedereen nodig om een zo groot mogelijke impact te maken.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Dennis Mensink
Inhoudsopgave
2. Mathys van Abbe-Kinder
3. Henk-Jan Beltman- Tony’s Chocolonely
4. Patrique Zaman-Avy
5. Paul Efmorfides-Coco-Mat
6. Jan-Govert van Gilst- Vibers
7. Jaap Korteweg-De Vegetarische Slager
8. Jasper Gabriëlse-Seepje
9. Alec Clement -WAAR
10. Roebyem Anders-Sungevity
11. Jouri Schoemaker-Pieter Pot
12. Kees Aarts- Protix
13. Jochem Hes en Sjoerd Trompetter-Naïf
14. Maurits Groen-Kipster en WakaWaka
15. Martijn Lammers-Lightyear
16. Merein Everaarts-Dopper
17. Dennis en Anton Teeuw-Planq
18. Adrian de Groot Ruiz-True Price
19. Caroline van der Lande-De Buurtboer
20. Ferdinand Grapperhaus en Willem Kesteloo-Physee
21. Erik Does-Ekoplaza
22. Freke van Nimwegen-Instock
23. Joyce van der Est en Arie Koornneef -ASN Bank
24. Tom van der Lubbe-Viisi
25. Mark Scheurs & Florian Minderop-MisterGreen
26. Gosia Fijalkowska-Enough
27. Bert van Son-MUD Jeans
28. Marnix Stokvis en Marc van Zuylen-Aquablu
29. Michiel Langezaal-Fastned
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan