Thijs Verheul (1992) studeerde Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen aan de WUR, waar hij Sjuul Berden leerden kennen.
Meer over Thijs VerheulVoor hoeveel heb je het verkocht?
Het verhaal van United Wardrobe, van idee naar exit
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789083194707Samenvatting
Met een paar duizend euro startkapitaal richtte Thijs Verheul (1992) samen met Sjuul Berden en Joep Dohmen als studenten aan de Wageningen Universiteit het tweedehandskledingplatform United Wardrobe op: een platform waarmee je veilig en sociaal kleding kon kopen en verkopen.
In de jaren daarna haalden Thijs en zijn compagnons miljoenen aan investeringen binnen. United Wardrobe werd door meer dan vier miljoen mensen gebruikt. In oktober 2020 werd het platform verkocht aan Vinted, een Litouwse online marktplaats die in meer dan tien landen actief is.
Thijs neemt je mee in de wereld van investeringen, bedrijven bouwen en verkopen, de stress en onzekerheid en het geluk en doorzettingsvermogen van een jong team met een droom.
Thijs was 28 toen hij United Wardrobe aan Vinted verkocht. Dit is het verhaal van idee naar exit.
"Motiverend, leerzaam en eerlijk verhaal over ondernemen op het scherpst van de snede. En heel leuk om het verhaal vanuit jouw perspectief te lezen – mijn respect voor jullie is nog verder gegroeid!" - Thomas Plantenga, CEO Vinted
"Richard Branson kan er nog wat van leren!" - Philip de Roos, De Roos Advocaten
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
DRANG EN DISCIPLINE 19
IN & UIT 24
WAGENINGEN 27
VERKEERDE TIJD VERKEERDE PLEK 30
SJUUL 33
ONE WARDROBE 36
TIENTJE PER UUR 40
UWEE 1.0 44
FUCK FAST FASHION 48
VAN SNEEUWVLOK NAAR LAWINE 53
LIS DE VIS 56
HET MOET MEER 59
MAX 63
WAT EEN GELD 66
LUIDSPREKER 69
DE BOM 73
GEEN LEUK PERSOON 77
REM 81
ALLES VOOR DE VIEWS 83
VROEG PEAKEN 90
HET EERSTE MILJOEN 93
RICK 99
OP HET RANDJE 101
VAN WIE IS DIT BEDRIJF? 105
HET BELOOFDE LAND 108
BUSINESSCLASS 112
DEAL OR NO DEAL 118
EEN MONSTER 121
KAPOT 125
DAG DES OORDEELS 130
PLAN A 135
NIEUW BEGIN 140
ALLES IS TE KOOP 143
SNOEPJE 147
KENNEN JULLIE VINTED? 151
THE OLD MAN AND THE SEA 155
NUCLEAIRE STRATEGIE 159
EN TOEN KWAM… PRECIES JA 161
GEDULD 166
EEN KOPER IS GEEN KOPER 169
HET EINDE VAN EEN TIJDPERK 172
PLING 175
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan