Joyce Croonen heeft samen met Liza Luesink met hun bedrijf Duwtje talloze organisaties geadviseerd over gedragsverandering. Daarnaast zijn ze veelgevraagd spreker over gedragsverandering en heeft hun opleiding al meer dan honderd Duwtje-experts afgeleverd.
Meer over de auteursDuwtje in de juiste richting
Ontdek de wereld van gedragsverandering met 16 bewezen technieken
Gebonden Nederlands 2022 1e druk 9789083195209Samenvatting
Wil jij dat mensen iets doen of laten? Geef ze dan een duwtje met de nieuwste gedragsinzichten. In dit boek leer je hoe je in vier stappen zelf aan de slag kunt met de 16 meest effectieve gedragstechnieken om gedrag een duwtje te geven.
Gedragsveranderaars Joyce Croonen en Liza Luesink delen de geheimen van het vak aan de hand van echte praktijkvoorbeelden. De bewezen methodes zijn succesvol toegepast bij meer dan honderd kleine en grote organisaties, van Hema tot de Belastingdienst en van de Zuidas tot Zutphen.
Dit boek pak je er regelmatig weer even bij en iedereen kan er inspiratie uithalen, zowel voor werk als privé. Benut inzichten uit de psychologie om gedragsverandering te bereiken.
Het boek in het kort:
• 4 knoppen om aan te draaien
• Met 16 technieken die zich hebben bewezen in de praktijk
• In 4 simpele stappen
• Plus een reeks aan herkenbare praktijkvoorbeelden
“Het is een prachtige contradictie: een groot deel van ons gedrag is onbewust, terwijl voor ‘Duwtje in de juiste richting’ over elk detail is nagedacht. Duwtje is een must-have en een must-read voor elke professional. En je leert bovendien jezelf en je eigen gedrag beter begrijpen.” - Jaap de Bruijn, Logeion.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Joyce Croonen
Over Liza Luesink
Inhoudsopgave
Onbewust gedrag is mega interessant én herkenbaar.
4 KNOPPEN OM AAN TE DRAAIEN
Je weet straks alles van gemak, normen, motivatie en weerstanden.
16 BEWEZEN TECHNIEKEN
Concreet en helder om zelf te gebruiken in je werk.
HOE CREËER JE EFFECTIEVE DUWTJES?
Ons geheim….
PROBLEMEN ONTRAFELEN
Van abstract gepraat, naar concreet doelgedrag.
WANNEER IS HET EEN SUCCES?
Toeval bestaat niet
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan